پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دریافت یارانه برای کسانی که احتیاج ندارند مشکل شرعی داردگفتند: دلیلی ندارد کسانی که درآمد کافی دارند با سوء استفاده از این وضعیت کشور، مردم را متحمل این هزنیه ها نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  ظهر امروز در دیدار با وزیر و مدیران وزارت کار ، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت مقام کار و کارگر در اسلام گفتند: اسلام جایگاه بسیار ولایی را برای کار و کارگران در نظر گرفته است که در هیچ مکتب دیگری دیده نمی شود.

ایشان افزودند: قطرات عرق کارگران در هنگام کار پاداشی همچون قطرات خون شهداء در میدان جنگ دارد و همچنین در روایات آمده است که خواب یک کارگر پس از خستگی کاری، عبادت محسوب می شود.

نگاهی جدید به توسعه کار و کارگر شود

معظم له با اشاره به وظایف سنگین سهولت در زمینه اشتغال زایی گفتند: با توجه به مشکلات عدیده و تحریم همه جانبه دشمن؛ ایجاد اشتغال در کشور کاری ارزشمند است که باید این روند توسعه یابد؛ همچنین باید نگاهی جدید به توسعه فرهنگ و کار و کارگر در کشور داشته باشیم. باید بهترین کار و خدمت رسانی را به مردم ارائه دهیم. زیرا باید کار  فرهنگ در کشور را نهادینه کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی فعالیت های خوبی ارائه شده از جمله طرح معلول در خانه؛ زیرا باید ایتام، معلوین و نیازمندان را در بستر خانه ها و محیط گرم خانواده ها رشد داد، نه اینکه آنها را در یک اتاق محبوس کنیم، باید به آنها کمک کرد تا زندگی بهتری داشته باشند.

پرداخت یارانه ها از اول اشتباه بود

معظم له با اشاره به پرداخت یارانه ها افزودند: متاسفانه پرداخت یارانه ها از اول نیز اشتباه بود و با شعار های غیر واقعی فعالیت هایی انجام شد که نتیجه آن مشکلات عدیده اقتصادی امروز کشور است، ما معتقدیم که بیش از نیمی از مردم کشور نیازی به یارانه 45000تومانی ندراند نباید مردم را به اینگونه پول ها وادار کرد و به جای آن باید کار تولید و توسعه کشور را الگو قرار دهیم.

ایشان بیان کردند: اگر این کسری بودجه ای که به خاطر یارانه ها در کشور ایجاد شده با هدفمندی صحیحح ایجاد می شد؛ امروز بسیاری از مشکلات کشور حل می شد. دلیلی ندارد که کسانی که درآمد کافی دارند با سوء استفاده از این وضعیت، کشور و مردم را متحمل این هزنیه ها نمایند.

این مرجع تقلید ادامه دادند:  به طور کلی این گونه پول ها اشکال شرعی دارد و کسی که نیاز به این پول ندارد؛ نباید آن را بگیرید. اگر خلوص نیت در این زمینه رعایت شود؛ مشکلی نیز به وجود نمی آید و این سرمایه عظیم صرف رشد و تولید و اقتصاد عمومی کشو ر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha