جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ربیعی

حوزه/ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: رفاه اجتماعی باید از حوزه اسلام نظریه پردازی شده و آن را نهادینه کنیم. نباید رفاه را در توزیع پول محبوس کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر علی ربیعی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی  اظهارداشت: جامعه ما از محیط تولیدی دور شده است و مصرف گرایی و رانت خواری در این حوزه سیطره افکنده است. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: تضعیف فرهنگ کار نگاه مارا به آن تغییر داده و مسائلی مانند برکت، امروزه جایی در تفکرات بسیاری از افراد ندارد.

وی با اشاره به رفاه اجتماعی از منظر اسلام گفت: رفاه اجتماعی باید  از حوزه اسلام نظریه پردازی شده و آن را نهادینه کنیم. نباید رفاه را در توزیع پول محبوس کنیم.  نظریه های تامین اجتماعی در دنیا توسعه یافته اند و ما نیز باید با گره دادن این مسئله به فقه، شاهد ممزوج کردن دین با نظریه های تامین اجتماعی باشیم.

وی با ذکر این مطلب که باید بهزیستی و خدمات احتماعی را به مساجد ببریم گفت: سال گذشته موفق شدیم بیش از هشت میلیون نفر را در بیمه سلامت وارد کنیم که اکثر آنها جزء جمعیت فقرا بودند.

 وی با اشاره به نقش این وزارتخانه در اجرای طرح جامعه بیمه سلامت گفت: در عرصه اشتغال نیز سال گذشته بیش از 600هزار شغل ایجاد شد.

وی در زمینه توزیع یارانه ها گفت: قرار شده است که یارانه ها ار افزایش ندهیم؛ بلکه با سوء تغذیه مبارزه کنیم و به شکل کریمانه ای کارت های خرید تغذیه را بین فقرا توزع کنیم و شان آنها نیز حفظ شود و در این زمینه پروژه حذف یارانه ثروتمندان نیز آغاز کرده ایم و امیدواریم در آینده بتوانیم کسری شش هزار میلیارد تومانی کشور و دولت را جبران کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha