جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 348539
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
14

حوزه/ نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری، بر حفظ عالمانه و محقّقانه قرآن تاکیدکرد و گفت: حفظ سطحی قرآن نه ماندگار خواهد بودو نه تاثیرگذار بنابراین محتوا و درک مفاهیم قرآن باید در این امر مهم به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام حاج سید محمد طباطبایی و فرزندش حجت الاسلام سید محمدحسین معروف به علم الهدی با تاکید بر اینکه جای جای کشور باید به طور گسترده در محضر قرآن باشد، اظهارکرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم که زمینه برای بهره‌مندی همگان از محضر قرآن فراهم‌ شود و دیگر عرصه‌ای را در کشور نداشته باشیم که از محضر قرآن بی بهره باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خلاء‌های فراوانی در فراهم‌کردن زمینه برای بهره‌مندی همگان از محضر قرآن در کشور وجود دارد، افزود: بسیاری از جوانان و نوجوانان روستایی و شهری ما مشتاق هستند که در محضر قرآن باشند و با قرآن در حدودی که ضرورت و مورد نیازاست، آشنا بشوند اما متأسفانه هنوز زمینه و عرصه برای آنان فراهم نشده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مهجور بودن قرآن در این عرصه محقق و محسوس است، تصریح‌کرد: علیرغم کارها و فعالیت‌های فراوانی که صورت گرفته امّا بها دادن و فراهم‌کردن زمینه برای بهره‌مندی همگان  از قرآن ایجاد شده و قرآن مهجور واقع شده است لذا باید به خاطر این قصور از محضر قرآن عذرخواهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ظرفیت قرآن آن‌قدر عظیم و ضرورتش آن‌چنان بالاست که همه کارها و فعالیت‌های صورت گرفته تا کنون ، یک درصد جزئی نسبت به آنچه که باید انجام بشود هست؛ بنابراین برای رفع این کمبودها و مهجوریت‌زدایی از قرآن باید به طور گسترده وارد عمل شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره واگذاری فعالیت‌های توسعه قرآنی به شورای فرهنگ عمومی ، از راه‌اندازی یک مرکز بزرگ قرآنی در استان خبرداد و گفت: با تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، کارهای اولیه برای راه‌اندازی یک مرکزبزرگ قرآنی در استان کلید خورده است که با راه‌اندازی این مرکز از برخی موازی‌کاری‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی که از عظمت و ابهّت کار می‌کاهد، جلوگیری می‌شود و یک هماهنگی ، هم‌خوانی و ارتباط بسیار قابل توجهی بین تمام مراکز قرآنی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکراستان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های قرآنی باید از ظاهرسازی‌ها ، گزارش‌های شعاری و روزمرگی که در بسیاری از جاها گرفتار آن هستند به دور باشد، خاطرنشان‌کرد: در مجموعه‌های قرآنی باید واقعیت ، حقیقت و صداقت محض حاکم باشد.

وی، در پایان بر حفظ عالمانه و محقّقانه قرآن تاکیدکرد و گفت: حفظ سطحی قرآن نه ماندگار خواهد بودو نه تاثیرگذار در جامعه؛ بنابراین محتوا و درک مفاهیم قرآن باید در این امر مهم به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha