جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ش778

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را اتکاء به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با پرداخت یارانه مشکلات اقتصادی مردم حل نمی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، ظهر امروز در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمائی و بازنشستگان که به مناسبت هفته کارگر برگزار شده بود، گفت: دین مقدس اسلام و پیشوایان دینی هم از نظر سخن و هم در مقام عمل نسبت به کار و کاگر اهمیت و ارزش ویژه ای داده اند تا جایی که برای کسی که در راستای تامین معاش خود  کار و تلاش می کند، مقام جهاد و نبرد با کفار را داده و افراد بیکار را مورد مذمت قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که درباره کار و احترام کارگر آیات و راوایات فراوانی وجود دارد، افزود: پیشوایان دینی نیز کار می ککردند، به طور مثال امیرالمونین علی (ع) با حفر چندین چاه و احداث نخلستان، درآمد حاصل از آن ها در راه کمک به نیازمندان صرف می کردند و این امر مصداق تبلیغ عملی دعوت به کار و تلاش است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات، اتکاء به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی است و دولت باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد، چرا که حتی در صورت برداشته شدن تحریم ها، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که دولت باید  جلوی واردات کالاهای بی کیفیت چینی و همچنین کالاهای قاچاق را بگیرد، ابراز داشت: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش واردات و افزایش تولیدات داخلی است و این مهم باید در کشور نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: معضل بیکاری یک آفت جدی برای کشور محسوب می شود و تنها با پرداخت یارانه مشکل حل نخواهد شد و دولت باید در این رابطه فعالیت های اساسی و نتیجه بخش انجام دهد.

وی با بیان اینکه با وجود پیشرفت هایی که در کشور صورت گرفته، مسئله فرهنگ بیمه هنوز در جامعه نهادینه نشده و باید در این راستا اقدامات جدی صورت گیرد، افزود: قشر زحمت کش کارگر حتما باید از خدمات بیمه ای مناسب بهره مند گردند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: در سال "همدلی دولت و ملت"، مسئولین و مردم باید مقدمات پیشرفت هرچه بهتر کشور را فراهم سازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha