جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رشیدیان استاندار خراسان

حوزه/ استاندار خراسان رضوی گفت: هر زمانی که كه تفكر ديني از حوزه و روحانیت فاصله گرفته، منحرف شده كه نمونه بارز آن منافقان هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در مشهد، عليرضا رشيديان، در جریان بازديد از مركز مديريت حوزه علميه خراسان، در نشستی با مدیران این مرکز با بيان اينكه انقلاب اسلامي مولود تفكر ديني است و منشا آن حوزه بوده است، ابراز داشت: هر جايي كه تفكر ديني از حوزه فاصله گرفته، منحرف شده كه نمونه بارز آن منافقان هستند.

وي با اشاره به اينكه يكي از اساسي ترين ضرورت هاي نظام جمهوري اسلامي ايران با توجه به مبناي فرهنگي آن، ارتباط مستمر حوزه و روحانیت در راستای توسعه و پيشرفت كشور است، گفت: رشد کشور به دو بال حوزه و دانشگاه نياز دارد و اگر در ايفاي نقش و تاثيرگذاري تعلل پيش آيد، به طور مسلم در پیشرفت خلل ایجاد

استاندار خراسان رضوی افزود: حوزه بايد آماده باشد تا در زمينه مسائلي كه در جامعه وجود دارد، حضور، ارتباط و برخورد مستقيمي داشته باشد.

وي در ادامه عنوان "پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017" براي مشهد را يكي از فرصت هاي پيش رو به ويژه براي حوزه علميه خواند و ابراز كرد: تمام تلاش دشمنان اين است كه تفكر تشيع در جهان محدود شده و اجازه تعامل را به آن نمي دهند كه مي توانيم از اين فرصت براي معرفي مكتب اهل بيت(ع) با نگاه تقريبی استفاده كنیم و حوزه مي تواند خود را براي اين فرصت آماده كند.

رشيديان با اشاره به اهميت اشاعه فرهنگ اسلامي و تفكر صحيح انقلاب اسلامي كه با فقهي تقريبي همراه است و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري منادي آن هستند، گفت: اميدورايم با اين كار از ورود جريانات افراطي جلوگيري كرده و براي ساير كشورهاي اسلامي موثر باشيم.

استاندار خراسان رضوی با بيان اين كه آيت الله واعظ طبسي در هدايت كلي استان نقشي بي بديل دارند كه اميدواريم همگي قدرشناس اين مسئله باشيم، تاكيد كرد: خدا را شاكريم كه عالم مجاهد و فرهيخته اي در رأس حوزه علميه خراسان وجود دارد كه معلومات ديني و تركيب علم و عمل را در رفتار ايشان ديده ايم و وجودشان براي استان نعمت محسوب مي شود.

وی در ادامه با اشاره به اينكه 170 دانشگاه و مركز آموزش عالي در استان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به سياست دولت يازدهم، شبكه دانشگاهي ايجاد شده كه مسائل و موضوع هايي مانند حاشيه شهر، اشتغال، مشكل آب، آسيب هاي اجتماعي ... بين دانشگاه و سازمان متولي آن با محوريت استانداري ارتباط و پشتيباني مي شود و به طور مثال پايان نامه دانشجويان ارشد و دكتري در اين زمينه هدايت مي گردد.

استاندار خراسان رضوي در پايان برای کمک به ساخت حوزه علميه ای جامع، كامل و فراگير اعلام آمادگي كرد و گفت: تلاش مي كنيم زمين مناسبي به منظور تمركز حوزه علميه در شان مشهد الرضا (عليه السلام) اختصاص یابد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha