شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبدالکریم  عابدینی قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید هنگام ساخت و ساز و اجرای پروژه ها نشانه های شهر اسلامی و علاقه مندی به اهل بیت (ع) در تمام مناظر شهری و بناها دیده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین شهرداری قزوین بیان کرد: در بحث شهر و شهرسازی اولین و مهم ترین ملاک، امنیت شهر و ساکنان آن است که دارای جنبه های مختلفی بوده و  باید در اجرای برنامه ها و پروژه های شهری مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید هنگام ساخت و ساز و اجرای پروژه ها نشانه های شهر اسلامی و علاقه مندی به اهل بیت (ع)   در تمام مناظر شهری و بناها دیده شود.

وی افزود: در پیاده سازی نشانه های شهر اسلامی، اشخاصی می توانند نمادهای دینی را آشکار کنند که دارای معرفت قلبی نسبت به خداوند و اهل بیت (ع) باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: اگر نسبت به این موضوع تعلق خاطر وجود نداشته باشد، به زور سواد داشتن، بخشنامه و اجرای برنامه های متعدد نمی توان به سمت ساخت شهر اسلامی حرکت کرد، اما اگر اراده قلبی وجود داشته باشد، خدا هم به مجریان و عاملان آن کمک می کند.

وی با بیان این که شهر قزوین دارای علما و پیشینه تاریخی پر افتخاری است و در گذشته های نه چندان دور نیز محل حضور عالمان بزرگی چون شیخ بهایی بوده است، ابراز داشت: امروز وظیفه و رسالت سنگینی در ارتقا بخشی جایگاه قزوین بر عهده ماست و باید برنامه ریزی های شهری به سمتی پیش برود که جایگاه این شهر را در سطح ملی و بین المللی ارتقا بخشد.

در ابتدای این دیدار، عباس ظاهری، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به تاریخچه تشکیل شوراهای شهر، گفت: شورای شهر قزوین از زمان تشکیل تا امروز در کنار شهرداری توانسته ارتباط بیشتری از لحاظ کاری با مجموعه های شهری برقرار کند.

وی افزود: شورای چهارم شهر قزوین از روز اول با یک ویژگی و پویایی خاصی وارد عرصه شهری شد و در حال حاضر، اعضای این شورا با یک نگاه جدی تر در حال تکمیل و توسعه زحمات شوراهای قبلی هستند.

رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: این شورا با 13 عضو و 12 کمیسیون به همراه کمیسیون های تخصصی در حال فعالیت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha