جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جوادی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: گرانی و مشقت در معیشت با دینداری مردم سازگار نیست و آن را تهدید می کند؛ بسیاری از گرانی ها محصول سوء مدیریت، بدکاری و اختلاس است

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  که در  بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد با بیان این مطلب که خدای سبحان خود اکرم است و انسان را نیز کریم آفریده است اظهارداشتند: خدای سبحان انسان را به کرامت ستود و ما را دعوت به حضور در کلاس کرامت کرد، کلاسی که معلم او خود خدای کریم است .
حضرت آیت الله جوادی آملی در تبیین فرهنگ کار از منظر اسلام اذعان داشتند: کرامت انسان که در سایه بزرگواری اوست، باید در همه حال حفظ و محترم شمرده شود، باید توجه داشت که مزدوری با کرامت انسان سازگار نیست، پیامبر دست کارگر را بوسید و نه دست مزدور را، نمی توان جامعه را با مزدوری اداره کرد.جامعه کریم در کنار سفره خود ارتزاق می کند و نگاهش به دست دیگری نیست.
معظم له اظهار داشتند: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که انسان برای خودش کار کند از جمله اینکه بانکها بنگاه تولیدی نباشند بلکه در خدمت آماده سازی زمینه های اشتغالزایی دربیایند و با اعطای وام های قرض الحسنه برای رونق بخش تولید بکوشند.
حضرت آیت الله جوادی آملی منابع گسترده ی طبیعی در کشور را یادآور شدند و تاکید کردند: حفظ کرامت جامعه، اصل مهم در حوزه رفاه و اشتغالزایی است. ما در کشوری زندگی می کنیم که به لطف خدا سرشار از امکانات و منابع طبیعی است لذا با مدیریت صحیح می توانیم خودکفا باشیم و خود را به راحتی اداره کنیم.
ایشان رفع مشکلات معیشتی مردم را مورد سفارش جدی قرار دادند و بیان داشتند:  گرانی و مشقت در معیشت با دینداری مردم سازگار نیست و آن را تهدید می کند؛ باید بدانیم که بسیاری از گرانی ها محصول سوء مدیریت، بدکاری و اختلاس است که با رفع آنها و تولید صحیح بر مبنای منابع داخلی می توانیم آن را برطرف کنیم.
معظم له نیروی کار داخلی را مشتاق کار و فعالیت ارزیابی کردند و خواستار بازتعریف نظام آموزشی کشور متناسب با نیازمندی های کشور در بخش های تولیدی شدند و گفتند: حمایت از تولید بر مبنای استفاده از منابع فراوان خدادادی در داخل از کشور یک ضرورت اساسی است چراکه ایجاد اشتغال کلید حل بسیاری از معضلات مختلف همچون ازدواج و ... است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha