شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 348561
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
مدیریت اسلامی

حوزه/ آستان مقدس حضرت معصومه(س) با پايبندي به رعايت اصول، احكام و اخلاق اسلامي و پزشكي تلاش دارد الگوي مديريت اسلامي را ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهدی عباسیان، مدیر اداره بهداشت و درمان آستان به تشریح برنامه ها و فعالیت های  بهداشتی و درمانی  پرداخت و  اظهار داشت: در راستای تحقق چشم‌انداز آستان مقدس و نیل به تأکیدات مقام معظم رهبری اداره بهداشت و درمان با بهره‌مندي از امكانات، تجهيزات و فن‌آوري مناسب و كارآمدِ روز و ظرفيت‌ نخبگان پزشكي استان مبناي حركتش را بر ارائه برترين خدمات به مستضعفان و زائران و مجاوران اين آستان مقدس قرار داده است.

وی با بیان این که آستان مقدس مي‌كوشد با پايبندي به رعايت اصول، احكام و اخلاق اسلامي و پزشكي به عنوان الگويي برتر در نشر الگوي مديريت اسلامي در اين جايگاه برجسته شده و از مجموعه‌هاي تأثیرگذار و مهم در سطح استان گردد، گفت: با اين هدف والا تمامی عوامل و کارکنان اين مجموعه به عنوان جزئی از کارکنان آستان مقدس با تلاش و کوشش شبانه‌روزی تلاش می‌نمایند تا با خدمت‌رسانی به زائرین و مراجعین ارتباط معنوی مراجعین را با کریمه اهل بیت‌ عليهم السلام تقویت نمایند.

مدیر اداره بهداشت و درمان آستان مقدس قم ادامه داد: اداره بهداشت و درمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شامل سه بخش درمانگاه، بهداشت محیط و فوریت های پزشکی است. درمانگاه آستان مقدس به صورت فعال شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت می باشد.

وی با اشاره به استفاده بیش از 450 هزار نفر در سال 93 از خدمات درمانگاه آستان مقدس گفت: این خدمات شامل کلینیک تخصصی و عمومی، واحد مامایی، واحد تزریقات، بخش اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه، کلینیک رادیولوژی و کلینیک دندان پزشکی می باشد.

عباسیان افزود: فوریت های پزشکی نیز در دو شیفت صبح و عصر در بخش آقایان و بخش بانوان فعال می باشد که سال 93، 19000 مورد خدمت در پایگاه فوریت های پزشکی به زائران آستان مقدس انجام شده است که این مراجعات برای مواردی چون تشنج، مشکلات قلبی، مسومیت، درد شکم و کلیه، تنگی نفس، فشار خون، ترومای مچ دست و پا،  خونریزی بینی، تهوع و استفراغ، پانسمان، سردرد، افت قند خون، سرگیجه، ارائه مشاوره پزشکی و... بوده است.

وی فعالیت های بهداشتی این اداره را مورد توجه قرار داد و گفت: کارشناسان بهداشت محیط نیز به  صورت مستمر نظارت بهداشتی از اماکن حرم مطهر و میهمان سرا، محل توزیع و طبخ غذا، سرویس های بهداشتی، صحن ها و رواق ها و... انجام داده و امور بهداشتی را کنترل می کنند.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس قم افزود: در سال 93، توسط کارشناسان بهداشت 10129 مورد بازدید انجام شده، 1498 مورد آموزش فردی و گروهی، 263 مورد ضد عفونی شامل 915105 متر مربع، 95 مورد سمپاشی شامل 25980 متر  مربع و 117 مورد نمونه برداری و کشت میکروبی انجام پذیرفته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha