پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی صفائی

حوزه/ یکی از علل اصلی عقب ماندگی کشورهای اسلامی نسبت به غرب و دنیای استعمار، عدم توجه مسلمانان به احکام اسلامی و غفلت از دستورات الهی است.

حجت الاسلام حسین حق پسند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، با تاکید براینکه حوزه های علمیه ستون اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهارداشت: حوزه علمیه محل تربیت علمای بزرگی چون مطهری و بهشتی ها است که وظیفه خطیر اشاعه و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و حفظ انقلاب و دین اسلام را برعهده دارند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان گیلان افزود: وجود انقلاب اسلامی مرهون زحمات و فداکاری های علمای بزرگ حوزه علمیه بوده است که با حفظ جایگاه دینی مردم، منجر به هدایت مردم و دفاع در مقابل هجمه های سنگین و شوم دشمنان اسلام و روحانیت گشتند.

وی، با اشاره به اهمیت سبک زندگی  اسلامی، گفت: از علل اصلی عقب ماندگی کشورهای اسلامی نسبت به غرب و دنیای استعمار از حیث پیشرفت های مادی، عدم توجه مسلمانان به احکام اسلامی است.

حجت الاسلام حق پسند خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت سبک زندگی اسلامی، حوزه گیلان در دوره های مختلف، برنامه هایی را برای طلاب و خانواده های آنان در نظر گرفته و اجرا می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha