شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ آمریکا امروز هجمه های نوینی علیه جوانان این مرز و بوم آغاز کرده و حوزه و روحانیت باید رویکردهایی را برای واکسیناسیون اندیشه و باورهای اعتقادی ملت به ویژه جوانان پیدا کنند.

 حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، اظهار داشت: خوشبختانه دشمن هرگاه قصد تهاجم علیه ایران اسلامی را داشته، خداوند به یاری این ملت آمده و همه دسیسه های آنان را از بین برده که بارزترین آن شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس بود و بنا به گفته بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی آن دوران «دست خدا هلیکوپترهای نظامی آمریکا را نابود کرد».

وی به عوامل نابودی دسیسه های آمریکا از دوران آغازین انقلاب تا کنون اشاره کرد و ابراز داشت: نداشتن شناخت از وضعیت سیاسی، فرهنگی و اعتقادی ملت ایران، تفاوت انقلاب ایران با سایر جنبش های مردمی و انقلاب های دیگر کشورهای جهان و عدم آگاهی دشمن از این مهم، بصیرت گسترده و هوشیاری رهبر انقلاب و همراه بودن دست یاری خداوند متعال با نظام اسلامی ایران، از عوامل نابودی دسیسه های استکبار جهانی است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به قدرت معنوی ملت ایران، تصریح کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری «اگر همه قدرت ها برای به زانو در آوردن این ملت بیایند، خود به زانو در خواهند آمد». این امر نشان دهنده قدرت معنوی و روز افزون ملت ایران است.

حجت الاسلام تابش در ادامه با بیان این که دشمن هیچ گاه نمی تواند شناخت دقیقی از ملت ایران داشته باشد، ادامه داد: حتی امروز که بسیاری از تحلیل گران بیان می کنند که دشمن، ملت ایران را شناخته و می داند نقطه ضعف چیست، اشتباه فکر می کنند و مهم ترین دلیل این مدعا نابودی دسیسه های دشمن با توجه به پیش زمینه های فکری از رفتار و عملکرد ملت ایران است؛ پس باید بیان کنیم که هرگاه دشمن در تصورات خام خود خیال کرده، می تواند ملت را از پایبندی های متعصابانه به نظام و ولایت فقیه عقب بکشاند، با تودهنی بزرگی از این ملت مواجه شده است؛ تا چندین سال تنها به این فکر می کرده چگونه نقشه های آنان از بین رفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندرامام خمینی(ره)، با تأکید بر این که استکبار جهانی از روحیه ولایت مداری ملت ایران هراس دارد، گفت: دشمن امروز به دنبال عقب کشاندن مردم از آرمان های امام و ولایت فقیه است تا بدین صورت قادر به نفوذ در فکر و مغز جوانان شود و آنان را اسیر خود کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان با بیان این که وظیفه روحانیت در برهه کنونی بسیار سنگین تر از گذشته است، اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت تشیع، باید بر این مسأله که آمریکا امروز هجمه های نوینی علیه جوانان این مرز و بوم آغاز کرده، فکر کرده و رویکردهایی را برای واکسیناسیون اندیشه و باورهای اعتقادی ملت پیدا کنند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha