چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی نیلی پور

حوزه/مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان، اعتکاف را سرآغاز تحول درونی دانسته و گفت: اجرای برنامه های معنوی و مذهبی چون اعتکاف عاملی برای خنثی سازی نقشه های شوم دشمن است.

حجت الاسلام مهدی نیلی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب و آغاز مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: بحث اعتکاف ریشه در فطرت انسان ها دارد و به تعبیری آغاز تحول جدی برای افراد است.

وی با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی رغبت جوان ها به اعتکاف و برنامه های معنوی روز به روز افزایش می یابد، ابراز داشت: استقبال نوجوان و جوانان از مراسم اعتکاف طی این سال ها بیشتر شده و حتی در شرایط سخت مانند گرمی هوا نیز عشق خود را به معنویت و دین ثابت می کنند.

مسئول برگزاري اعتكاف مسجد حكيم اصفهان با اشاره به تاثیرات اعتکاف بر افراد، افزود: توبه از گناه، رفع غفلت و داشتن حال و هوای معنوی از جمله حالات و تاثیرات اعتکاف بر افراد است. در مجموع  تجمع جوانان در یکجا فضای معنوی خوبی را ایجاد می کند که بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: سه روز اعتکاف یک فرصت طلایی برای معتکفین است و آنان در این مدت، یک مثلت تربیتی از جمله فکر، علم و ذکر را طی می کنند، بنابراین افراد طی این مدت حتما از بحث های معرفتی و مطالعاتی استفاده کنند.

 حجت الاسلام نیلی پور تصریح کرد: تلاوت قرآن، استغفار، مرور زندگی، ختم صلوات، اذکار مربوط به ماه رجب و به جا آوردن اعمال ام داوود از جمله اقداماتی است که در سه روز اعتکاف باید انجام شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان، اجرای برنامه های معنوی و مذهبی از جمله اعتکاف را عاملی برای خنثی سازی نقشه های شوم دشمن خواندو گفت: اصول و برنامه هایی که در مکتب ما وجود دارد خنثی کننده جریانات و نیات دشمن است، بنابراین برگزاری مراسمی چون اعتکاف، کشور را بیمه می کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha