سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید قرض دادن به مردم نیازمند از سوی بانک تبدیل به فرهنگ شود؛ این دستور اسلام است؛ احیاء سنت های حسنه جامعه را از گرفتاری ها نجات می دهد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،این مرجع تقلید امروز  در دیدار مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به جایگاه قرض در دین اسلام اظهارداشتند: اسلام برای کسی که از طریق قرض دادن مشکل مردم را برطرف می کنند ثواب عظیمی در نظر گرفته است.

 حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: یکی از مقاماتی که خدا به قرض دهنده گان داده است، «باب معروف» است. در قیامت بابی در بهشت به نام «معروف» داریم که اختصاص به قرض دهندگان دارد.

ایشان خاطر نشان ساختند: در اسلام گناهان  کوچک و بزرگ زیادی داریم که بعضی از این گناهان مانند ربا از گناهان بزرگ به شمار می رود.

این مرجع تقلید گفتند: کسی که ربا می دهد، در حقیقت به جنگ با خدا رفته و جامعه از دست این گروه در امنیت قرار ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: ربا دهنده گان از طریق ربا سرمایه وسود هنگفتی بدست می آوردند و پول ها را برای  کشور گشایی، فتنه، فساد، جنایت و قتل و غارت مردم مظلوم استفاده می کنند.

ایشان ابراز داشتند: نظام سرمایه داری غرب و اروپا بر­ پایه همین ربا، توانست کرسی های زیادی در دنیا بدست آورد و حکومت های زیادی را برای اجرای منافع نا مشروع خود به وجود بیاورند.

معظم له اظهار داشتند: عربستان سعودی هم از طریق  همین پول نفت گاز  سرمایه عظیمی را بدست آورده و توانست سلاحهای زیادی را از غرب بخرد و بر سر ملت مظلوم یمن خالی کند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: رژیم آل سعود به زودی در این منجلابی که خود به وجود آورده،  گرفتار خواهد شد؛ و اساسا نوکران غرب و صهیونیست باید بدانند هیچ قدرتی در برابر قدرت خدا توان مقاومت را نخواهد داشت و به تدریج سقوط خواهند کرد.

 این مرجع تقلید در ادامه  گفتند: باید بانک ها در کشور به سمتی حرکت کنند تا همه قرض دادن را یک فرهنگ حسنه بدانند، زیرا کسانی نیازمند و محتاج هستند قرض می گیرند تا مشکل خود را برطرف کنند.

معظم له افزودند: باید قرض دادن به مردم نیازمند از سوی بانک تبدیل به فرهنگ شود؛ این دستور اسلام است؛ احیاء سنت های حسنه جامعه را  از گرفتاری ها نجات می دهد.

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha