جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اخيراً يكى از مسئولين خطاب به نيروى انتظامى سخنى گفتند كه به هيچ وجه مناسب نبود، گفته بودند وظيفه نيروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام. اين سخن از سه جهت اثر منفى داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان يكى از مسئولين، خطاب به نيروى انتظامى گفتند: اخيراً يكى از مسئولين محترم خطاب به نيروى انتظامى سخنى گفتند كه به هيچ وجه مناسب نبود، آن مسئولی گفته بود که وظيفه نيروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام. اين سخن از سه جهت اثر منفى داشت:

نخست اين‌كه معلوم مى‌شود قوانين ما چيزى غير از قوانين اسلامى است در حالى كه همه آنها بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پليس و غير پليس موظف به اجراى قوانين اسلام هستند، حتى وظيفه امر به معروف و نهى از منكر بنا به تصريح قرآن مجيد و اجماع مسلمين وظيفه همگان است.

ديگر اين‌كه اين‌گونه سخنان روحيه نيروى انتظامى را تضعيف مى‌كند و زحماتى را كه براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منكرات متحمل شده‌اند ناديده گرفته می‌شود و آنها را در اجراى قوانين اسلامى سست مى‌سازد.

و از همه مهم‌تر چراغ سبزى است كه به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس كثيف و مانند آن داده مى‌شود كه از اين به بعد آزاد هستيد و پليس كارى به شما ندارد، افراد فاسد بدون اين سخنان هم طوفان مى‌كنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

ايشان افزودند: اميدواريم نصيحت دوستانه ما را بپذيرند و بعد از اين چنين سخنانى را تكرار ننمايند. مخصوصاً به سخنان رهبر انقلاب كه اخيراً خطاب به نيروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند، همانطور که ايشان تأکید کردند که حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha