پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این مطلب که بیمه درمانی و بیمه همگانی جزو اصول قانون اساسی بوده و از ضروریات زندگی است، افزود: این مسئله باید مورد توجه جدی دولت و مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با مسئولان و کارکنان بیمه سلامت آذربایجان شرقی با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و تاکید بر بهره مندی از فیوضات ارزشمند این ماه، اظهارداشت: پاره ای از مسائل در اسلام وجود دارد که در صدر اسلام و در زمان ائمه معصومین(ع) مطرح نبود و اما امروزه به خاطر گسترش جامعه، مطرح می شوند که به آن ها مسائل مستحدثه می گویند و از جمله این مسائل "بیمه" است.

وی با بیان این مطلب که بیمه یک قرار داد عقلایی است که مبنای شرعی دارد، افزود: هستند کسانی که به بهانه این که بیمه امری غیر شرعی است، از خدمات و مزایای آن استفاده نمی کنند اما باید توجه کنند که مسئله بیمه امری عقلی است که اسلام آن را تایید کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح عقلایی بودن بیمه، گفت: بسیاری از افراد در مواقع ضروری که مجبور به پرداخت هزینه های گزاف می شوند اگر از بیمه استفاده کنند خدمات و تسهیلات بیمه شامل وی شده و به رنج و زحمت نمی افتد و هر مسئله ای که عقلایی باشد اسلام بر آن مهر تایید می زند.

وی اذعان داشت: سلامت، مایه حیات بشر و جزو ضروریات زندگی است، فلذا اسلام دستور به پیشگیری از بیماری ها داده است.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: بیمه سلامت یک عنوان جامع و در برگیرنده دو اصل پیشگیری از بیماری ها  و درمان است و از جمله برکات دولت طرح تحول سلامت است که قابل تقدیر است چرا که هزینه های دارو و درمان بسیار گزاف بود و مردم تحت فشار بودند اما به موجب این طرح معضلات درمانی اکثریت مردم حل گردیده است.

وی با انتقاد از بروکراسی حاکم در اداره بیمه، افزود: امیدواریم که این مشکل نیز حل گردیده و بیمه در کشور توسعه همگانی یابد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این مطلب که بیمه درمانی و بیمه همگانی جزو اصول قانون اساسی بوده و از ضروریات زندگی است، افزود: این مسئله باید مورد توجه جدی دولت  و مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: یکی از آرزوهای دیرینه بنده تحقق بیمه همگانی است و امیدورام که دولت محترم در این موضوع نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha