چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 348675
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
رجب

حوزه/ بهره مندی از فرصت ماه رجب يك نوع وجود تكويني و هويت خاص براي انسان به وجود مي‌‌آورد كه در عالم قيامت كه حقايق ظاهر مي‌شود، اين شخصيت خاص ظاهر مي‌گردد.

 حجت الاسلام صانعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به فضیلت ماه رجب، اظهار کرد: رجب، ماه استغفار و توبه و آماده سازی بندگان برای مهمانی خداست.

  وی با بیان این که در ماه رجب، خداوند فرصت ویژه ای را در اختیار بندگان قرار می دهد تا به تزکیه نفس بپردازند، ابراز داشت: باید از این فرصت بهره لازم را ببریم. در روايات آمده که «در روز قيامت در موقف محشر، يعني در آن تنهايي محض، ندا مي‌آيد"این الرجبیون"».

این استاد حوزه ادامه داد: ما می توانیم با اعمال ماه رجب، براي خود يك نوع شخصيت خاص پديد آوریم، يعني رجبي شدن يك نوع وجود تكويني و هويت خاص براي انسان به وجود مي‌‌آورد كه در عالم قيامت كه حقايق ظاهر مي‌شود، اين شخصيت خاص  ظاهر مي‌گردد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد:  از موسی بن جعفر(ع) روایت شده كه رجب نام نهرى در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر و  هر كس یك روز آن را روزه بگیرد، از آن نهر سیراب می شود.

 حجت الاسلام صانعی با بیان این ه هیچ ذکری به اندازه استغفار در ماه رجب پاداش ندارد، افزود: از پیامبر(ص) نقل شده که هرکس در ماه رجب بتواند هزار بار ذکر "لااله الاالله" را بگوید، خداوند برای او هزار حسنه می نویسد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha