پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر آموزش دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از برگزاری دوره های قرآن و معارف اهل بیت(ع) ویژه طلاب سراسر کشور در طول تابستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام بهبودی با اشاره برگزاری دوره های قرآن و معارف اهل بیت(ع) در طول تابستان، اظهارداشت: این دوره ها از سی ام تیرماه سال جاری آغاز و تا  دوازدهم مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که با توجه گرمی هوا در طول تابستان سعی شده است تا این برنامه  در مناطق خوش آب و هوا برگزار گردد، افزود: این برنامه برای طلاب استان های نیمه شمالی در استان چهار محال و بختیاری و  برای طلاب استان های نیمه جنوبی در استان فارس برگزار می گردد.

این فعال قرآنی تصریح کرد: دوره های قرآن و معارف اهل بیت(ع) شامل رشته های زیباخوانی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف قرآن کریم، معارف ادعیه و فنون دعاخوانی و مناجات، تربیت مربی روخوانی و روانخوانی، تربیت مربی حفظ و معارف قرآن و تربیت مربی مهدویت می باشد که با شرکت طلاب سراسر کشور و با حضور اساتید ممتاز قرآن و حدیث به همراه برنامه های متنوع تربیتی، تفریحی و ورزشی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بهبودی، در خصوص برنامه های جانبی  دوره های تابستانی، گفت : علاوه بر برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی، تربیتی و تفریحی برای شرکت کنندگان در دوره ها تدارک دیده شده که برگزاری درس اخلاق، ارائه مشاوره های اخلاقی توسط اساتید اخلاق، دیدار با امام جمعه و علماء استان، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی از جمله آن است.

مدیر آموزش دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، یادآورشد: برگزاری کارگاه 14 قدم انس با قرآن و حدیث، بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری استان، اهداء جوائز به نفرات برتر وارائه گواهینامه پایان دوره از جمله دیگر برنامه های فرهنگی، تربیتی و تفریحی این دوره خواهد بود.

وی، به فرایند ثبت نام و گزینش دوره ها اشاره  و بیان داشت : نحوه ثبت نام دوره ها به صورت حضوری و با مراجعه به معاونت تهذیب استان ها یا مدارس علمیه سراسر کشور بوده و گزینش افراد از طریق مصاحبه صورت خواهد گرفت که متقاضیان در صورت قبولی در مصاحبه، جهت شرکت در دوره پذیرش خواهند شد.

به گفته این فعال قرآنی، آخرین مهلت ثبت نام در دوره های قرآن و معارف اهل بیت(ع)، بیستم اردیبهشت ماه سال جاری می باشد.

حجت الاسلام بهبودی، خاطرنشان کرد: متقاضیان دوره های تربیت مربی روخوانی لازم است در کارگاه های آموزشی پیش نیاز که در استان ها برگزار می گردد، شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha