پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 348685
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
حجت‌الاسلام تکیه‌ای

حوزه/در آستانه فرارسیدن ایام البیض، نشست مشترک مدیران استان با ستاد اعتکاف قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این  نشست که پیش از  ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه ای، دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم، اعتکاف را سنتی نبوی معرفی و عنوان داشت: علما و بزرگان دینی نیز در طی تاریخ سنت حسنه نبوی اعتکاف را مورد تأکید قرار داده اند.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده از سوی ستاد اعتکاف استان قم پرداخت و گفت: در سال گذشته در دیدار اعضای ستاد اعتکاف با مقام معظم رهبری، ایشان بر ساماندهی هرچه بیشتر امور اعتکاف برای حسن انجام و جلوگیری از آسیب ها در این عرصه توصیه کردند. ما این مسئله را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس نشست مشترکی با سازمان تبلیغات، مقرر شد پشتیبانی فرهنگی در برگزاری مراسم اعتکاف از  سوی قم انجام شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی مسئولان برگزاری اعتکاف کشور در جوار مسجد مقدس جمکران در قم، گفت: در این مراسم که با حضور دبیران ستاد اعتکاف سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: این مراسم با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی آغاز و در ادامه، انتقال تجربیات برگزاری مراسم اعتکاف انجام شد که با استقبال شرکت کنندگان همراه گردید؛ در این مراسم، برگزاری فصلی این هم اندیشی مصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با اشاره به گسترش اعتکاف در کشور و استقبال مردم به ویژه جوانان از این سنت حسنه گفت: در اکثر استان ها، شرکت در مراسم اعتکاف به صورت قرعه کشی انجام می شود. در قم نیز حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، برای برگزاری با شکوه مراسم اعتکاف ساختمان جدید مسجد امام حسن عسگری علیه السلام را افتتاح می کنند.

وی در پایان با اشاره به افزایش 1500 نفر به ظرفیت اعتکاف کنندگان در شهر مقدس قم  گفت: مراسم افتتاحیه یک شب قبل از آغاز مراسم، در مسجد امام حسن عسگری علیه السلام برگزار می شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha