پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 348686
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
حسینعلی زاهدی پور - ماهنشان

حوزه / امام جمعه شهرستان ماهنشان استان زنجان از توسعه حوزه علمیه این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به  آخرین وضعیت مدارس علمیه این شهرستان اظهارداشت: شهرستان ماه نشان از جمله شهرهایی است که جوانان آن اعم از برادران و خواهران علاقه بسیاری  به تحصیل علوم دینی دارند، لذا در همین راستا هم اکنون کرسی های درس  حوزه در این شهرستان دایراست.

وی افزود: در بخش خواهران، مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) از سال 93 کار خود را با توجه به علاقه وافر بانوان به حوزه علوم دینی در مدرسه ای استیجاری آغاز کرد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان، با بیان این مطلب که بانوان طلبه در سطح دو مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: هم اکنون بیش از 12 نفر از بانوان طلبه در مدرسه حضرت زینب کبری(س) مشغول تحصیل می باشند.

وی تصریح کرد: البته طی سال گذشته زمینی از سوی یکی از خیرین برای احداث مدرسه علمیه برای خواهران اهدا شده اس که، امیدواریم با مساعدت خیرین هرچه زودتر این ساختمان ساخته شده و به تربیت بانوان طلبه بپردازد.

حجت الاسلام زاهدی پور، یادآورشد: مدرسه علمیه حضرت زینب(ع) ماه نشان هم چنین برای سال تحصیلی 95-94 نیز  به ظرفیت 30 از بانوان مستعد و توانمند را جذب خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت حوزه برادران هم گفت: در این شهرستان با توجه به برخی از مشکلات هنوز مدرسه علمیه جداگانه ای وجود ندارد اما علاقه مندان به حوزه در قالب کلاسی تحت نظارت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر زنجان در در این شهرستان به تحصیل مشغول اند.

استاد حوزه زنجان، با بیان اینکه در این کلاس نیز بالغ بر 12 طلبه برادر مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد:  در این بخش نیز برای سال تحیلی جدید طلابی را از بین جوانان علاقه مند به حوزه پذیرش خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha