چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مرکز تحقیقات مجلس

حوزه/ کارگاه آموزشی قانونگذاری فرهنگی ویژه دانشجویان رشته‌های جامعه‌شناسی، سیاستگذاری فرهنگی، مدیریت دولتی، حقوق عمومی و طلاب دارای سطح 3 و 4 حوزه، در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این کارگاه علمی به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر اعطا می گردد. همچنین اولویت در واگذاری پروژه‌های علمی متناسب با نیازهای مرکز با شرکت‌کنندگان کارگاه خواهد بود.

قانونگذاری فرهنگی یکی از عرصه های مهمی است که به جهت اقتضائات خاص فرهنگ و فرآیند تغییر و اصلاح فرهنگی، تفاوت ماهوی با عرصه های دیگر قانونگذاری دارد؛ به عبارت دیگر با همان ادبیات و منش و نگاهی که در حوزه اقتصادی قانونگذاری می‌شود نمی‌توان در حوزه فرهنگ نیز قانون تدوین نمود.

چرا که مسائل مختلفی در این باب وجود دارد که ابتدا باید نسبت به آنها موضوع گیری نمود. مسائلی مانند اینکه نسبت بین خط مشی‌گذاری فرهنگی و تعیین خط قرمز در امور فرهنگی چیست؟ آیا مداخله کیفری در امور فرهنگی مجاز است؟ معیار مداخله کیفری در امور فرهنگی چیست؟ و...

گفتنی است: این کارگاه روز شنبه 19 اردیبهشت ماه در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس واقع در بلوار سمیه،خیابان شهید رجایی، پلاک 78 برگزار می شود و علاقمندان می توانند جهت شرکت در کارگاه، نام و نام خانوادگی، رشته و مدرک تحصیلی خود را به سامانه پیامکی 30001913 پیامک نموده یا به آدرس research@cmir.ir ارسال نمایند و یا با شماره تلفن 37732131 – 025 داخلی 26 تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha