پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محسنی گیلان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از روش های نوین پیام رسانی، گفت: درحال حاضر در زمینه جذب جوانان، بیش‏تر از روش‏هاى کلیشه ای و تکرارى استفاده می شود که منجر به مخاطب گریزی می گردد.

حجت الاسلام محسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در رشت،  در خصوص هدف اصلی تبلیغ و جایگاه مساجد گفت :  مساجد رکن اصلی دنیای اسلام هستند. تحولاتی که در تاریخ اسلام به وقوع پیوسته و صورت  می پذیرد، از مساجد آغاز شده  و این مسئله نشان دهنده ضرورت و جایگاه ویژه   مساجد در جامعه اسلامی  می باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان به لزوم  ایجاد ارتباط عاطفى بین خانواده و مسجد اشاره کرد و  افزود : خانواده به عنوان نخستین کانون تعلیم وتربیت، نقش اساسی در برقرارى ارتباط نوجوان و جوان با مساجد را ایفا می کند  و اگر این ارتباط  از خانواده آغاز گردد، پیوندی ناگسستنی خواهد بود. 

وی افزود : شرایطی که امروزه در آن به سرمی بریم ارتباط عاطفى بین مسجد و جوانان جامعه ما را بیش از پیش نشان می دهد. جوان، موجودى عاطفى، زود رنج و شکننده است و اگر با جوانان با صداقت و احترام برخورد شود، به سهولت مى‏توان در این دوره از حیاتش در عمق دل و صفاى قلب او نفوذ کرد.

حجت الاسلام محسنی به اهمیت شناسایی روش های کارآمد ارتباط جوانان با مساجد اشاره کرد و افزود : منادیان و ناشران فرهنگ نماز باید راه‏هاى ارتباط با جوانان را شناسایى کنند و از روش‏هاى کارآمد استفاده نمایند و خود را جاى جوان بگذارند وتوقع بیش از حدّ از او نداشته باشند تا با این رویکرود شاهد استقبال مردم از مساجد باشیم .

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که  همدلى بدون انعطاف‏پذیرى ممکن نیست، ابراز داشت: جوان به حکم جوان بودن در معرض خطا و لغزش است، از این رو فقط انعطاف پذیری است که در زندگی هر انسانی می تواند نقش موثری ایفا کند.

 این استاد حوزه  با تاکید بر این که باید  روش های  پیام رسانی را تغییر داد تا اثرگذاری داشته باشد، گفت:  متأسفانه درحال حاضر در زمینه جذب جوانان، بیش‏تر از روش‏هاى تبلیغی کلیشه ای و تکرارى استفاده می شود که منجر به مخاطب گریزی می گردد.

وی درادامه به لزوم پیوند زندگی افراد جامعه با مساجد اشاره کرد و افزود :  اگر مساجد از خاصیت تک بعدى (معنوى گرایى) به سوى چند بعدى شدن سوق داده شوند و اقدام عملى در جهت نیازهاى فردى و اجتماعى نسل جوان برداشته شود  قطعاً این پیوند محکم تر خواهد شد.

حجت الاسلام محسنی در خاتمه به روش های دیگر جذب جوانان به مساجد اشاره کرد و ابراز داشت:  پیوند مسجد با زندگى جوان، پاسخ گویى به پرسش‏هاى دینى جوانان، عمل گرایى مبلغان، فعّال کردن مساجد، زیبا سازى مساجد، جوان گرایى از دیگر روش های کاربردی است که می توان در این عرصه استفاده کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha