پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اعتکاف

حوزه/ معتکفین دقت داشته باشند حضورشان در مراسم اعتکاف به قصد قربت و نزدیکی به خداوند متعال باشد و خدای ناکرده با سرگرم شدن به مسائل حاشیه ای، دچار خسران نشوند.

حجت الاسلام روح الله فیضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فضیلت ماه رجب، گفت: حضرت رسول الله(ص) فرموده اند"إنّ رجب شهر الله الأصم و هو شهرالعظیم". پیامبر (ص) می‌فرماید "این ماه را به این دلیل «أصم» می‌گویند که حرمت و فضیلت هیچ ماهی نزد خدای تبارک و تعالی به اندازه ماه رجب نیست".

وی افزود: ماه رجب را به مناسبت نزول رحمت الهی «أَصَب» نیز نامیده اند. این ماه، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی و مناسبت‌های آن که ماه معرفت، عبادت، ولایت و عبودیت است.

استاد حوزه علیمه تهران با بیان اینکه اعتکاف در ماه رجب مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان است، اظهار داشت: تمام سعی و همت ائمه(علیهم السلام) بر این بود که ذائقه و فطرت ما را به معنویت، عبودیت و بندگی خداوند متعال تغییر بدهند. چرا که فطرت ما در مواجهه­ی با زرق و برق دنیا، از توجه به ذات اقدس الهی غافل و ناپاک شده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به ادعیه ماه رجب، ادامه داد: انسان موجودی است كه با امید، انگیزه و هدف زنده است و انسان آگاه سعی می كند امور خود را به خدا متصل نماید. مانند این كه اگر چیز خیری در دنیا نصیب ما می شود، آن را از خدا بدانیم و اگر مصیبت و گرفتاری هم پیش می آید، صبر و مقاومت داشته و از خدا طلب یاری و رفع مشكل نماییم. چنانچه در دعای ماه رجب به همین مطلب اشاره دارد « یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ  وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ / ای كسی كه در هر امر خیری به تو امید دارم و در امان هستم از هر نوع شر و بدی و...»

حجت الاسلام فیضی در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اعتکاف در مساجد کشور، گفت: اعتکاف مورد توجه انبیاء و ائمه معصومین(علیهم السلام) بود. از این رو معتکفین دقت داشته باشند حضورشان در مراسم اعتکاف به قصد قربت و نزدیکی به خداوند متعال باشد و خدای ناکرده با سرگرم شدن به مسائل حاشیه ای، دچار خسران نشوند، و در فرصتی که به دست آمده تلاش کنند با توبه ای صادقانه، گناهان را از قلب و روح شان بزدایند تا إن شاءالله به شهد شیرین مناجات برسند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha