سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روحانیون

حوزه/ جانشین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان از برگزاری همایش اساتید، با سخنرانی حضرت آیت الله مظاهری، در مدرسه علمیه صدر بازار خبر داد.

حجت الاسلام مجید جلالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، شهید مطهری را شخصیتی برجسته، فیلسوفی فقیه و مجتهدی مسلم در فقه، اصول و تحصیلات جدید توصیف کرد و اظهار داشت: نیاز به الگوی صحیح در حوزه‌ های علمیه احساس می ‌شود و بهترین الگو برای پیشرفت در این شرایط، شخصیت شهید مطهری است.

وی در ادامه آیت الله شهید مرتضی مطهری را افتخار نظام اسلامی به ویژه حوزه های علمیه خواند و تصریح کرد: ما باید هر چه بیشتر و بهتر این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار را به نسل جوان جامعه به خصوص طلاب و فضلای جوان بشناسانیم تا از ایشان به خوبی الگوگیری کنند.

جانشین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این که "شهید مطهری حاصل عمر من است"، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در تایید این بزرگوار فرمودند کلیه کتب و آثار برجای مانده از ایشان بلااستثنا مفید و قابل استفاده است.

این استاد حوزه تاکید کرد: ترویج آثار استاد مطهری و استفاده از آن به عنوان متون درسی طلاب حرکت ارزشمندی است که می تواند تا حدود زیادی به شناخت بیشتر این متفکر و اندیشمند بزرگ کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: سیره و مرام فکری و اندیشه ای شهید مطهری، امروز و هر زمانی باید الگوی حوزویان و به خصوص طلاب و فضلای جوان باشد تا با دغدغه بالای دینی، در راستای خدمت به ساحت دین و شریعت گام بردارند.

حجت الاسلام جلالی در پایان با شاره به ضرورت تکریم اساتید، گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، بمناسبت گرامیداشت آیت الله مطهری و تکریم اساتید، روز پنجشنبه، دهم اردیبهشت ماه همایش ویژه اساتید حوزه را با سخنرانی حضرت آیت الله مظاهری، در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار می کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha