پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کوثر بلاگ

حوزه / رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: کوثر بلاگ یک سامانه تخصصی وبلاگ نویسی خواهران طلبه و بزرگ‌ترین اجتماع وبلاگی دینی طلاب است که سبب تثبیت و ترویج تولید محتوای فاخر با محوریت زن مسلمان در فضای مجازی در راستای اهداف مقدس حوزه‌های علمیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  حوزه خواهران، دکتر علی طائی‌زاده، در مراسم رونمایی از پایگاه اسوه که در ساختمان این مرکز با حضور آیت‌الله مقتدایی برگزار شد، به تشریح عملکرد این مرکز پرداخت.

وی بهینه سازی و مکانیزاسیون امور اداری ـ مالی، آموزشی، فرهنگی و غیره، حمایت و فرهنگ سازی حضور مؤثر حوزه علمیه در فضای مجازی، تأسیس و حمایت از شبکه‌های اجتماعی دین محور و تولید سامانه‌های نرم افزاری عمومی را از جمله اهداف این مرکز بیان کرد.

طائی‌زاده درباره وضعیت اتصال شبکه‌ مدیریت‌ها استانی و مدارس علمیه خواهران نیز بیان کرد:اکنون420  نقطه در کشور متصل به شبکه یکپارچه حوزه‌های علمیه خواهران هستند، این شبکه از سال 85 آغاز به کار کرد و سال 87 از سوی آیت‌الله محمد یزدی افتتاح شد.

وی تأکید کرد: ارتباط تلفنی داخلی که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت می‌شود، از جمله دستاوردهای این شبکه است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: در حال حاضر 24 حوزه کاری با 5 هزار کاربر سازمانی و 55 هزار کاربر طلبه و استاد در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی مدیریت امور آموزشی، مکانیزاسیون امور پذیرش،اتوماسیون مکاتبات، پرتال اطلاع‌رسانی،پرتال تجمیع کننده خدمات وصال،آموزش مجازی، سما(مدیریت آمار و اطلاعات)، اتوماسیون مالی ریحان،شبکه علمی پژوهشی کوثرنت،کوثربلاگ،اساتید،پشتیبانی خدمات کاربران،مکانیزاسیون امور پایان‌نامه،المپیاد علمی،پیامک، فراخوان‌های پژوهشی،شیدای امین،دانش آموختگان و حج عمره را سامانه‌های اطلاعاتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برشمرد.

طائی‌زاده یادآور شد: تاکنون 863 هزار طلبه ـ ترم برای انتخاب واحد از سیستم آموزشی بهره برده‌اند و 10 هزار اثر ثبت شده از سال 90 تا 92 نیز به وسیله سیستم فراخوان‌های پژوهشی صورت گرفته است.

وی حضور کم رنگ طلاب در فضای مجازی به عنوان یک طلبه و مبلغ،نداشتن دانش کافی طلاب در زمینه فناوری اطلاعات،عدم ایجاد منبرهای تبلیغی در فضای مجازی،حضور غیر علمی و اتلاف زمان و هزینه در فضای مجازی،نبود شبکه‌های تخصصی ویژه طلاب جهت استفاده از امکانات فضای مجازی،وجود محدودیت‌های مکانی و زمانی جهت بهره‌مندی از مطالب علمی و تخصصی به ویژه در شهرها،تفاوت امکانات در شهرها، عدم دسترسی به منابع و اساتید طراز اول وعدم سهولت همکاری‌های علمی ـ پژوهشی میان طلاب و اساتید مدارس مختلف کشور را از جمله موانع حضور طلاب در فضای مجازی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha