جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 348732
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
حجت الاسلام  مهدوی امین لرستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: امروز باید مراقب باشیم جایگاه ولایی اعتکاف حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد،حجت الاسلام سعید مهدوی امین در گردهمایی توجیهی رابطان فرهنگی اعتکاف گفت: رابطان اعتکاف باید با حفظ محیط و نظارت دقیق برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ، رضایت عمومی متعکفان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه اجر و پاداش رابطان فرهنگی از اعتکاف بالاتر است  گفت: رابطان فرهنگی با فراهم کردن بستر لازم و فضای امن برای معتکفان اجر و پاداش فراوانی نزد خدای متعال دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خاطر نشان کرد: فصل نیایش از رجب شروع می شود و سه ماه رجب شعبان و رمضان هر کدام مقدمه  پذیرایی از ماه های بعدی است.

حجت الاسلام مهدوی امین تصریح کرد: معتکفان باید با بهره گیری از فضای معنوی اعتکاف،  حداکثر استفاده برای قرب به خدای متعال را برای خود به وجود آورند.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در دو دهه اخیر توانسته است سنت حسنه اعتکاف را معرفی و احیاء کند و امروز این سنت حسنه به صورت خود جوش انجام می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: سال گذشته در این استان بیش از هفتاد درصد معتکفان در مساجد از افراد تحصیل کرده بودند به گونه ای که دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، بیشترین قشر شرکت کننده در اعتکاف را تشکیل می دادند.

حجت الاسلام مهدوی افزود: امروز باید با مستند سازی و گردآوری خاطرات معتکفان این مراسم معنوی را نهادینه کرد و به تصویر کشید.

وی در پایان بیان داشت: امروز حضور مبلغان و مبلغات در مساجد استان برای برگزاری مطلوب اعتکاف پیش بینی شده و معتکفان از نماز اول وقت و مشاوره های لازم بهره مند می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha