شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرمانیان

حوزه/ کارشناس عرصه ادیان و مذاهب با تأکید بر تدریس درس تقریب در حوزه های علمیه گفت: مدارس علمیه شیعه و سنی باید از مذاهب یکدیگر شناخت داشته باشند تا در تعاملات دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان پیش از ظهر امروز در "سلسله نشست های علمی اتحاد جهان اسلام؛ ضرورت ها و بایسته ها" که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد به ضرورت های اتحاد پرداخت و گفت: گسترش جریان های سلفی، یکی از ضرورت های اتحاد و تقریب در میان مسلمانان است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: انحراف جریان سلفی جهادی از دشمن اصلی خود به نام غرب به سمت شیعه، از دیگر ضرورت های این اتحاد می باشد.

*عدم تحمل ایران هسته ای، از ضرورت های اتحاد است

رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب عدم تحمل ایران هسته ای از دیگر ضرورت های اتحاد و تقریب عنوان کرد و اظهار داشت: امروز مقالات بسیاری علیه ایران هسته ای از سوی برخی از روشنفکران به رشته تحریر در آمده است که برای مقابله با آن باید اتحاد و تقریب را تقویت کرد.

این کارشناس عرصه ادیان و مذاهب ابراز داشت: امروز ما ایرانی انقلابی، دینی و شیعی داریم که دشمنان فراوانی دارد و برای مقابله با آن برنامه ریزی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان خاطرنشان ساخت: ایجاد شبهات زیاد و جدید از سوی وهابی ها علیه شیعه از دیگر شگردهای دشمنان برای مبارزه می باشد.

*وحدت ملی؛ گزینه ای تأثیرگذار در ایجاد اتحاد و تقریب

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بایسته های ایجاد اتحاد و تقریب اشاره کرد و گفت: نخستین بایسته، ایجاد وحدت ملی است که بسیار تأثیرگذار می باشد.

*گروه های چپ و راست دعواها را کم کنند

رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: گروه های چپ و راست باید دعواها را کم کرده و باهم بنشینند تا همدلی و همزبانی در تمام زوایا محقق شود.

این کارشناس عرصه ادیان و مذاهب تصریح کرد: دقت در گفتار و رفتار از سوی تقریبیون از دیگر بایسته هایی است که باید به آن توجه کرد.

*کرسی تقریب در حوزه های علمیه برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان با تأکید بر تدریس درس تقریب در حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه شیعه و سنی باید نسبت به مذاهب یکدیگر شناخت داشته باشند تا در تعاملات دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: شیعه و سنی در 70 درصد موضوعات اشتراک دارند که باید بر روی آن تأکید کرد.

رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب تهیه بولتن های دقیق با اخبار صحیح در بخش مذاهب را  از دیگر بایسته ها دانست.

*شبکه های ماهواره ای بر مباحث توحیدی اهل بیت(ع) تأکید کنند

این کارشناس عرصه ادیان و مذاهب اظهار داشت: شبکه های ماهواره ای باید بر مباحث توحیدی اهل بیت(ع) تأکید کنند تا نقشه های وهابیت خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان ابراز داشت: اثبات به جای نفی، ایجاب به جای سلب و اعتدال به جای افراط را باید برای ایجاد اتحاد در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز اشتراکات بسیاری در میان شیعه و اهل سنت وجود دارد که قابلیت عرضه در قالب کتاب و پایان نامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha