شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: همه تلاش های آموزش و پرورش باید در مسیر رشد جامعه و دانش آموزان آینده ساز، باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: خدمات آموزش و پرورش با همدلی و همزبانی فعالان در این عرصه انجام شده است.

وی با ضروری دانستن توجه به آموزه های قرآن و روایات در عرصه تعلیم و تربیت و بازسازی افکار و باورهای اعتقادی مردم اظهار داشت: در آیات قرآن کریم، بیان شده است که  بهشتیان در آن جایگاه، لغو و سخن دروغی نمی شنوند؛ این همان مسئله ای است که مجموعه های تربیتی و علمی به آن نیاز دارد.

امام جمعه قم ادامه داد: رشد فرهنگی جامعه به همین دو عامل بستگی دارد، به این معنی که در آموزش ها، فعالیت مراکز فرهنگی، مراکزی که عالمان و اندیشمندان مشغول تحصیل هستند، رسانه، مطبوعات و... نباید لغو و دروغ وجود داشته باشد.

وی با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در عرصه ترویج آموزه های قرآنی تصریح نمود: سخنان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، به عنوان معلمی که قرآن را از رسانه ملی منتشر می کند، آیات قرآن و کلام معصومین علیهم السلام یا تفسیر آنها یا حکمی از فتوای مرجع دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که اگر ما قرآنی و اهل بیتی باشیم، باید از لغو و دروغ دوری کنیم، تصریح نمود: اگر ما به این باور برسیم، خیلی از سخنان و نوشته های ما حساب شده تر خواهد بود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله مرتضی مطهری و مقام معلم گفت: آموزش و پرورش با همت معلمان شهیدی که با علمشان ورثه الانبیاء و با مدادشان برتر از خون شهدا شدند و خونشان را در این راه دادند، به جایگاه امروزی رسیده است. این جایگاه رزق پاکیزه ای است که باید با امید و توکل به خدا این راه را ادامه داد.

وی ادامه داد: معلمان باید به گونه  ای در کلاس ها باشند که سخن لغو و دروغی از آنها مطرح نشود. همه تلاش ها باید در مسیر رشد جامعه و نسل امروزی که آینده جامعه را تشکیل می دهند، باشد. امروز خانواده ها فرزندان خود را با اعتمادی بالا در آموزش و پرورش قرار می دهند؛ فرهنگیان جامعه باید بدانند دانش آموزان امانت هایی در دستان آنها هستند و باید در ادای این امانت تلاش حداکثری نمایند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در پایان با بیان این که حضرت معصومه سلام الله علیها با حضورشان در قم مؤسس مدرسه ای شدند که مرکز نشر معارف اسلامی به جهانیان است، ادامه داد: قم الگویی برای کشور و جهانیان است. از این رو دستگاه های اجرایی و معلمان بدانندکه باید رفتار و سخن آنها در سطحی باشد که به عنوان الگو در اختیار همگان قرار گیرد.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha