جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که حوزه بسیاری از خدمات نظام را با هزینه خود تأمین می‌کند، گفتند:‌ دولت باید برای قم جبران کند، البته باید در نظر داشت که با مشکلات مالی روبه‌رو است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز  در دیدار شهردار جدیدو  اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انتخاب شهردار قم  اظهارداشتند: شهردار جدید قم تجربیات بسیاری در عرصه مدیریت شهری دارد؛ بر همین اساس نباید قم را به عنوان یک شهری عادی حساب کنیم.

ایشان با بیان این که  چشم همگان در جهان اسلام به این شهر دوخته شده است گفتند:  میهمانان بسیاری که سالانه به قم سفر می‌کنند، هزینه‌های بسیاری برای این شهر دارند؛ در حالی که قمی‌ها موظف به پرداخت این هزینه‌ها نبوده و دولت باید در راستای آبادانی این شهر جهت پذیرایی از مهمانان اقدام کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: وظیفه شهرداری تنها جسم شهر نیست، بلکه روح شهر را نیز باید تصفیه کنند و کارهای فرهنگی بیشتری انجام دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: قم سالانه 15 میلیون زائر دارد؛ زمانی قرار بود کنگره قم شناسی در این شهر برگزار شود؛ اما به سبب شرایط وخیم آن روزهای قم، از برگزاری چنین کنگره‌ای ممانعت کردیم، بنابراین این شهر بایددر هر حال آماده پذیرایی از زائران باشد.

ایشان افزودند: در حال حاضر با اماکن قم تنها به دو صورت مسکونی و تجاری رفتار می‌شود در حالی که باید تفاوت ویژه‌ای نسبت به مراکز فرهنگی قائل شد و آن را در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به فرهنگ دینی، از دو پروژه مسکونی و تجاری خارج کرد.

ایشان تصریح کردند: راه‌اندازی کارهای فرهنگی، ساخت مراکز فرهنگی و جلوگیری از اماکن مروج فساد از جمله فعالیت‌های فرهنگی به حساب می‌آید که باید در قم انجام شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: : دولت باید  بدهی خود را با قم تصفیه ‌کند؛ چراکه تمام قضات  و مسئولان روحانی بدون هیچ هزینه‌ای برای دولت، در حوزه علیمه قم پرورش می‌یابند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که حوزه  بسیاری از خدمات نظام را با هزینه خود تأمین می‌کند، گفتند:‌ بسیاری از هزینه‌ها را خودمان انجام می‌دهیم که آنها باید برای قم جبران کنند، البته باید در نظر داشت که دولت با مشکلات مالی روبه‌رو است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha