جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هادی پور موسسه امیر بیان

حوزه/ همایش «نقش نخبگان درتبلیغ» با موضوع بررسی «تاثیر توانمندی سازی در تبلیغ نخبگان حوزه در تحقق آرمان های فرهنگی انقلاب اسلامی» امروز در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام هادی پور مدیر موسسه تخصصی امیر بیان در این همایش گفت: نخبگانی چون شهید مطهری و شهید بهشتی در همان اوایل انقلاب در همه جا کنار امام خمینی(ره)  بودند و لحظه ای از اهداف و آرمان های انقلاب و امام (ره) عقب نشینی نکردند.

وی ادامه داد: نخبگان حوزه ارکان و ستون های انقلاب در بیداری اسلامی بودند و این نخبگان برای احیای انقلاب و بیداری مردم جهان و گسترش آرمان های انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار بستند و در این عرصه جان خود را فدای انقلاب و آرمان های  امام(ره) کردند.

مدیر موسسه تخصصی امیر بیان اظهار داشت: امروز همین وظیفه را نخبگان مبلغ در شرایط  جنگ نرم  فرهنگی و حساس جامعه به عهده دارند و باید مانند گذشته برای احیاء فرهنگ ناب اسلامی در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش حمایت و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ است، فرهنگ امروز در جامعه از دغدغه های  معظم له به شمار می رود و این دغدغه را باید مبلغان نخبه برطرف کنند.

هادی پور اظهار داشت: متاسفانه امروز در کشور برخی از ناهنجاری های اخلاقی در میان جوانان، وضعیت نامناسبی به خود گرفته است.

مدیر موسسه امیر بیان ادامه داد: آمارهای طلاق نیز فاجعه بار بوده و هرروز در جامعه اسلامی به این آمار ها اضافه می شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا همه مبلغان در تبلیغ فعالیت جدی داشته باشند و آموزش های تخصصی تبلیغ را ببینند و این موضوع باید در حوزه پر رنگ شود.

مدیر موسسه امیر بیان اظهار داشت: امروز دشمن در عرصه های مختلف مانند تبلیغ بسیار فعال بوده به طوری که تنها در پاکستان سالانه اجتماع چند میلیونی برای  تبلیغ تشکیل می شود و همه هم از فرقه ضاله وهابیت هستند.

حجت الاسلام هادی پور اظهار داشت: از 810 نفر استعداد های برتر نخبگان حوزه تنها 10نفر در عرصه تبلیغ نخبه اند و سایرین تنها نخبگان علمی هستند، این نیز یکی از مشکلات  است که باید برطرف شود.

مدیر موسسه امیر بیان اظهار داشت: کارهای خوبی در این موسسه صورت گرفته به خصوص در مبانی نظری روش سخنرانی در 14 فصل مانند انگیزه سازی در سخنرانی، رفتار سازی در سخنرانی، روایتگری، شیوه های بیان، سخنرانی چند رسانه ای و ماندگاری کلام بوده است.

وی ادامه داد: این موسسه در کارهای پژوهشی مانند روش شناسی پژوهشی قرآنی و نهج البلاغه طرح و برنامه خوبی دارد که به زودی با حضور آیت الله العظمی  جوادی آملی به اجرا گذاشته می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha