جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ علم و اخلاق شهيد مطهري ایشان را اين جايگاه و منزلت رساند و باعث به وجود آمدن وجاهت خاصی براي او شد، به نحوي كه حتي دشمن از تاليفات او هراس دارد. لذا اساتید باید از شهید مطهری ها الگو بگیرند.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حضرت آيت الله مظاهري، پیش از ظهر امروز در همايش تجليل از اساتيد حوزه علميه استان اصفهان، در مدرسه صدر بازار با بیان این که معلم شان و منزليتي بالا دارد و اين قدر و منزلت در احاديث، روايات و قرآن كريم مشخص است، گفتند: خداوند در قرآن كريم بر جایگاه و ارزش علم و عالم تاکید کرده است، لذا اگر از ما بپرسند كه چه كاره هستيد، مي‌گوييم كه جانشين انبیاء هستيم.

اين مرجع تقلید با تاکید بر این که اساتيد باید قدر و منزلت خود را بدانند، خاطرنشان كردند: در بحث ثواب  و ارزش كار استاد همين بس كه طبق روايات ، برگزاري يك كلاس درس و تعليم از يك سال و چه بسا طبق نظر امام راحل از 70 سال عبادت بالاتر است، بنابراین چنانچه طلاب و روحانیون خوب درس بخونند و تلاش کنند، قاعده لطف خداوند اقتضا مي كند كه در اين دنيا  نيز عاقبت بخير شوند.

معظم له با اشاره به علاقه امام(ره) به شهید مطهری، خاطرنشان كردند: علم و اخلاق شهيد مطهري ایشان را اين جايگاه و منزلت رساند و باعث به وجود آمدن وجاهت خاصی براي او شد، به نحوي كه حتي دشمن از تاليفات او هراس دارد. لذا اساتید باید از شهید مطهری ها الگو بگیرند.

حضرت آیت الله مظاهری با تاکید بر ضرورت تربیت شاگردان توانمند، افزودند: اساتيد حوزه بايد با طلاب و شاگردان خود رفيق باشند و بزرگان ديني ما نیز اين چنين بودند.

ایشان، تسلط بر ادبيات لازمه تدريس دانسته و تصریح کردند: اساتيد حوزه بايد در درسي كه تدريس مي كنند، متخصص باشند و با تسلط كامل حاضر شوند.

معظم له افزودند: توصيه طلاب به نظم و تقوا از مهمترين اصولي است كه بايد اساتيد در امر تربيت طلاب مدنظر قرار دهند و سعي كنند كه رنگ و بوی خدايي به كلاس هاي درس خود بدهند و اين مهم جز با رفتار وعملكرد اساتيد ميسر نمي شود.

اين مرجع تقلید، نحوه گفتار اساتيد در كلاس درس، استخدام واژگان، بكارگيري لغات و تن صداي آنان را در امر تربيت  طلاب اثر گذار دانسته و گفتند: رعايت شئونات تحصيل و تدريس علوم ديني، هم رديف با حفظ شأنيت اسلام است و دراين راه اساتيد نبايد به هيچ وجه سستی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha