جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دشمنان ما امروز کمر به نابودی ارزش‌های دینی بسته‌اند و درصدد نابودی فرهنگ و ارزش‌های دینی، تحمیل ایده‌های خودشان و به تسلیم وا‌داشتن جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش تجلیل از حافظین قرآنی همسر و فرزندان روحانیون سراسر کشور در سالن همایش‌های بنیاد علوم وحیانی اسرا ؛ ضمن تبریک ایام با سعادت ماه رجب اظهار کرد: به سهم خودم به حافظان قرآن و همسران و فرزندان روحانیون که در این آیین تجلیل شرکت کرده‌اید خیرمقدم عرض می‌کنم و از مرکز خدمات برای برگزاری این همایش تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه تجلیل‌ها بیان کرد: رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیون پاسداشت قرآن است ؛یعنی اگر به تمام طبقات جامعه نگاه کنیم روحانیون برای پاسداشت قرآن همه سزاوارترند هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیت در عصر غیبت معصومین (ع)پرچمدار و منادی عترت است گفت: رابطه بین قرآن و عترت را روحانیت در طول تاریخ حفظ کرده است.

وی افزود: اسلام بیان می‌کند که نه قانون به تنهایی سعادت آور است و نه مجریان سالم، بلکه قانون در کنار مجریان سالم است که می‌تواند جامعه را سعادتمند کند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دشمنان ما امروز کمر به نابودی ارزش‌های دینی بسته‌اند و درصدد نابودی فرهنگ و ارزش‌های دینی، تحمیل ایده‌های خودشان و به تسلیم وا‌داشتن جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: برای مقابله با چنین جریانی که مقام معظم رهبری آن را تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی نامیده است باید به خوبی دقت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قرآن می‌فرماید که وظیفه ما این است که با شیطان پیکار کنیم و اگر آنها جبهه فرهنگی تشکیل می‌دهند ما نیز جبهه فرهنگی تشکیل دهیم و وارد میدان شویم و از مدد و کمک خداوند غافل نباشیم و تردید و دودلی در برنامه‌ها راه ندهیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت امروز جدی است و باید کاری جهاد گونه انجام داد عنوان کرد: ما سه گونه جهاد اکبر، اصغر و کبیر داریم و حضور رزمندگان در جبهه‌های جنگ به تعبیر قرآن و رسول اکرم(ص) جهاد اصغر است.

وی با بیان اینکه اگر تسلط بر قرآن داشته باشید در برابر رقیب، سخنی برای گفتن دارید افزود: اگر روحانیون ما همه حافظ قرآن بودند همواره می‌توانستند در مباحث به آیات قرآن اشاره کنند و اگر احادیث را حفظ می‌کردند یک ره توشه عظیم داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ما کارمان قرآنی و جهادمان کبیر است ابراز داشت: اگر با قرآن مردم را با معارف دینی آشنا کنیم هم زمینه جهاد اکبر و هم جهاد اصغر را فراهم کرده‌ایم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول اسلام(ص) می‌فرمایند که اهل قرآن در بالاترین درجه در بین انسان‌ها هستند و حقوق اهل قرآن را نباید پایین بشمارید که امروز شاهدیم که مرکز خدمات برای این گروه همایش باشکوهی برگزار کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایت دیگری از پیامبر اسلام(ص) مطرح کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند بزرگان امت من دو دسته هستند شب زنده داران و کسانی که عاملان نسبت به قرآن هستند.

معاون جامعه مدرسین  اذعان داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند که خدا هر نعمتی که به انسان می‌دهد در برابر آن تکلیفی نیز طلب می‌کند و خوشا به حال انها که به این تکلیف عمل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: خداوند به ما نعمت آبروی جایگاه روحانیت را داده است و ما باید همانطور که امام علی(ع) می‌فرماید برای دین و قرآن آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که به هر مقدار که چیزی را دوست می‌داری ارزش شما همانقدر است گفت: ما امروز جمع شده‌ایم که از اهالی قرآن تجلیل کنیم و شما  که حافظ قرآن هستند و چون قرآن را دوست دارید ارزشتان به انداز قرآن می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha