جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی ستاری

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی بر ضرورت نقش آفرینی حوزه در گسترش مسائل و قدرت علمی تاکید کرد و گفت: از ظرفیت های عظیم قم در راستای قدرت علمی بهره گیری شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار با ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر شکوفایی علم و فناوری تاکید دارند، اظهار داشت: امیدوار هستیم که با اهتمام این معاونت در بعد علمی، تولیدی و فناوری شاهد درخشش کشور در دنیا باشیم.

وی تصریح کرد: نرم افزار فکری ما باید مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی باشد که به گسترش معنویت و علم در دنیا بپردازیم که این مسئله باید در قم پیگیری شود.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه این مرکز حوزوی در راستای گسترش انقلاب اسلامی تلاش کرده، تصریح کرد: بدون تردید تاسیس چنین مرکزی به برکت انقلاب اسلامی و از موضوعات این گفتمان می باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی بر ضرورت نقش آفرینی حوزه در گسترش مسائل و قدرت علمی تاکید کرد و گفت: از ظرفیت های عظیم قم در راستای قدرت علمی بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه بدون استفاده از ظرفیت تئوری پردازی ها و الگوسازی ها نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت، افزود: اين مسئله با همكاری خوب حوزه‌ها و دولت شکل می گیرد.

امام جمعه موقت قم بر ضرورت حرکت دانشگاه‌های کشور بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها بر اساس این برنامه باید به سمت بین المللی شدن گام بردارند و به گسترش گفتمان انقلاب اسلامی اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی با تاکید بر اینکه ایران با گفتمان انقلاب اسلامی توانایی نقش آفرینی علمی در دنیا را دارد، تصریح کرد: بايد در راستای دستیابی به این موضوع تلاش کرد و امروز ايران در جايگاه نخست مسائل علمی در بین كشورهای اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه المصطفی با حدود هزار مركز علمي و حوزوي دنيا در ارتباط است، گفت: بيش از 150 رشته در این مرکز حوزوی می باشد و از 70 كشور دنيا در اين مركز تحصيل می‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافي در پایان با بیان اینکه يكی از برنامه‌های این مرکزحوزوی در زمینه نخبگان است، گفت: در تلاش هستيم در اين عرصه نيز تلاش جدی داشته باشيم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha