جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 349006
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
یمن

حوزه/ محقق مصری گفت: هنگامی که ملت لبنان به دست صهیونیست ها کشته می شد این هواپیماها و ارتش ها کجا بود؟ هنگامی که کودکان غزه به دست صهیونیست ها پرپر می شدند این گردنکشان عرب کجا بودند؟

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، برخی اهالی رسانه و فعالان سیاسی عرب به اظهار نظر درباره تجاوز عربستان وحشیانه عربستان به یمن پرداختند؛ تجاوزی که عربستان برخی کشورها را نیز در آن با خود همراه ساخته و در حملات هوایی خود به یمن، کودکان و زنان بی دفاع را هدف موشک های خود قرار می دهد و همچنان نیز بر استمرار این جنایت خود ادامه دارد و این رویه عربستان در کشورهای دیگر بحران زده منطقه نیز می باشد همان طور که از تروریسم در سوریه حمایت کرد و موجب تخریب سوریه شد و سپس رو به عراق آورد و تروریست های داعش را به کشتار طایفی دعوت کرد و در بحرین نیز ارتش خود را برا ی سرکوب انقلاب مسالمت آمیز مردمی وارد بحرین ساخت.

نویسنده و محقق مصری: اقدام عربستان نوعی تروریسم است

خالد عبداللطیف نویسنده و محقق سیاسی مصری تاکید می کند که تجاوز عربستان به ملت یمن نوعی تروریسم است و این غیر قابل قبول است که عربستان بخواهد به یمن تجاوز کند، زیرا اتفاقات یمن یک بحران داخلی است که باید از طریق گفتگوی داخلی حل و فصل شود نه از طریق حملات هوایی.

وی با اظهار تعجب از لشکر کشی عربی در مقابل ملت یمن این پرسش را مطرح می کند که: «هنگامی که ملت لبنان به دست صهیونیست ها کشته می شد این هواپیماها و ارتش ها کجا بود؟ هنگامی که کودکان غزه به دست صهیونیست ها پرپر می شدند این گردنکشان عرب کجا بودند؟»

این نویسنده مصری ادامه داد: عربستان در گذشته نیز هنگامی که نیروهای خود را برای سرکوب صدای انقلاب مردم بحرین وارد بحرین ساخت، دست به جنون بزرگی زد و با تمام سرکوب هایی که در این کشور انجام داد باز هم نتوانست انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین را از بین ببرد و این انقلاب همچنان نیز ادامه دارد و حاکمان آل خلیفه و آل سعود از آن در هراسند.

وی افزود: عربستان از اشتباهات متکرر گذشته خود در تعامل با ملت های منطقه درس نگرفته و همچنان به راه خود در تونل های سیاه و تاریک ظلم ادامه می دهد؛ راهی که در نهایت به جهنم ختم می شود.

تحلیلگر اردنی: ارن برای خود دشمن جدید نتراشد

از سوی دیگر صالح الزعاتره محقق و تحلیلگر سیاسی اردنی ضمن محکوم کردن جنون آل سعود در تجاوز به یمن تاکید می کند که آنچه در یمن در اتفاق می افتد، جنونی سعودی است که به زیان آل سعود تمام خواهد شد و عربستان در نهایت با شکست از این جنگ خارج خواهد شد.

زعاتره با اشاره به امکان مشارکت ارتش اردن در این جنگ گفت: مشکلات کشورهای دیگر ربطی به اردن ندارد و پس از مشارکت اردن در جنگ سوریه و اعزام گارد ویژه اردن به بحرین برای سرکوب قیام مسالمت آمیز مردم این کشور، اگر باز هم بخواهد دشمن جدیدی برای خود بتراشد نشانه حماقت او است.

وی خاطر نشان کرد استمرار سیاست اردن در پیروی از عربستان عواقب وخیمی برای اردن در پی خواهد داشت.

این محقق اردنی گفت: این حماقت است که عربستان به تجاوز خود به یمن ادامه دهد چرا که عربستان به خوبی آگاه است که در چه دامی گرفتار شده و نمی داند چگونه از آن خارج شود به ویژه پس از بی اعتنایی آمریکا به عربستان و به توافق رسیدن آنها با ایران در خصوص برنامه هسته ای ایران.

وی از کشورهای خلیج فارس خواست مخالفت خود را با ظلم و ستم حاکمان خود به کشورهای دیگر اعلام کنند و صدای خود را در برابر ظلم و ستم و تجاوز بلند کنند.

محقق لبنانی: عربستان حق ندارد به دیگران درس دموکراسی بدهد

از سوی دیگر فیصل عبدالساتر محقق و تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی ضمن انتقاد از تجاوز وحشیانه عربستان به ملت یمن گفت: سرکشی و جنایت عربستان همچنان ادامه دارد و به بهانه دفاع از دموکراسی از کشوری به کشور دیگر منتقل می شود.

عبدالساتر تاکید کرد عربستان حق ندارد به دیگران درس دموکراسی بدهد و به هیچ وجه حق ندارد ادعا کند که می خواهد دموکراسی را حفظ کند؛ چرا که عربستان مهد ظلم و خفقان است و آخرین کشوری است که می تواند حقوق ملت های دیگر را مطالبه کند، زیرا عادت عربستان سرکوب ملت های منطقه است و از تروریست ها در سوریه و عراق حمایت می کند و در سرکوب ملت صلح طلب بحرین در کنار مزدوران آل خلیفه سهیم بوده است.

وی خاطر نشان کرد تجاوز وحشیانه عربستان به یمن در نهایت به شکست سخت عربستان منجر خواهد شد و می تواند به نا امنی های و تنش ها داخلی در عربستان و درگیری های خاندان حاکم نیز منجر شود.

این محقق لبنانی از نظام مصر نیز خواست در ائتلاف سیاه عربستان شرکت نکند و جایگاه سابق خود در منطقه را حفظ کند و خود را در جنگ علیه ملت های عربی وارد نسازد.

تحلیلگر تونسی: عربستان دچار جنون شده

فتحی المناعی محقق و تحلیلگر تونسی نیز در این باره گفت: می توان علت اقدامات احمقانه عربستان را حدس زد، عربستان دچار شکست های پی در پی در تمام عرصه ها شده و بینی او به خاک مالیده شده، اما عربستان باید بازهم منتظر شکست های بیشتر و بدتری باشد و بداند که اگر بخواهد به این سیاست خود ادامه دهد سرنوشت او جهنم خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد عربستان هنگامی که تاج و تخت آل خلیفه در بحرین لرزید دچار جنون شد و نیروهای خود را برای سرکوب و قتل مردم شریف بحرین ارسال کد و جنایت های زیادی را در این کشور مرتکب شد در حالی که انقلاب مردم بحرین از شریف ترین انقلاب های تاریخ است.

المناعی از ملت های عربی و اسلامی خواست به پا خیزند و مخالفت قاطع خود را با سیاست های افراطی عربستان در منطقه اعلام کنند؛ چرا که این سیاست ها موجب تخریب کشور ها و کشتار طایفی مردم منطقه و متشنج ساختن منطقه شده است و عربستان همچنان نیز تلاش می کند درگیری منطقه را به یک درگیری طایفی میان شیعه و سنی تبدیل کند تا بتواند کشورهای بیشتری را با خود همراه سازد.

وی تاکید کرد یمن گورستان آل سعود خواهد شد و عربستان هرگز نخواهد توانست به اهداف خود از این تجاوز برسد و مردم یمن همگی در برابر این سرکشی و تجاوز عربستان خواهند ایستاد همان طور که مردم بحرین و عراق هم ایستادند و از پا ننشستند.

محقق الجزائری: آل سعود منتظر پاسخ دندان شکن ملت های منطقه باشند

جمال عوین محقق استراتژیک الجزایری نیز ائتلاف عربی برای تجاوز به یمن را یک ائتلاف کارتونی می داند که به زودی با گرفتار شدن در یک باتلاق بزرگ از هم پاشیده خواهد شد؛ چرا که آمریکا آنها را به این دام کشاند و به آنها چراغ سبز نشان داد بدون اینکه خود در این کار با آنها مشارکت کند و این نشان دهنده میزان حماقت آل سعود در تعامل با بحران های منطقه است.

وی افزود: حماقت عربستان در یمن به همین شکل ادامه نخواهد یافت و آل سعود مطمئن باشند که پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد.

عوین ادامه داد: اشتباهات عربستان در حال تکرار است و اقدامات آنها اقداماتی منفعلانه و هیجانی است که آنها را بر زمین خواهد زد و بدون تردید شکست های بیشتری را متحمل خواهند شد.

این محقق الجزئری افزود: اقامات عربستان در سوریه و عراق و بحرین و اقدامات کنونی آنها در یمن جای تردیدی باقی نگذاشته که این نظام به دنبال تخریب و بر هم زدن امنیت کشورها است و بر این باور است که هرکس با آنها مخالف باشد نباید در کشورهای منطقه در راس قدرت باشد و حق ندارد سرنوشت خود را تعیین کند.

وی در پایان گفت: در عربستان نظامی عقب مانده و مرتجع بر سر کار است که می خواهد منطقه را به عصر حجر بازگرداند، اما اکنون با مقاومت سخت و دندان شکن ملت های عربی روبرو شده؛ ملت هایی که خواستار پیشرفت و توسعه هستند و نیازی به آمریکا و عربستان احساس نمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha