جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی

حوزه/رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: تفرقه‌افکنی‌های نژادی و قومی یکی از راهکارهای دشمن برای نفوذ در جهان اسلام است و دشمن در این زمینه با تکیه بر قدرت رسانه‌ای خود از ادبیات‌های مختلف برای جداسازی جغرافیای کشورهای اسلامی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در مراسم بزرگداشت مقام علامه شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته عقیدتی در سپاه پاسداران که ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد از شهید مطهری به عنوان دستاورد تحول حوزه علمیه قم نام برد و اظهار کرد: دانش، جامعیت و خلوص از شهید مطهری یک چهره جذاب، مفید و موثر خلق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قم با تکیه بر ملت ایران حرکت‌های اصلی انقلاب اسلامی را رقم زده است اضافه کرد: شهید مطهری برآمده از یک تحول بزرگ در حوزه علمیه قم است که توانست شاگردان بسیاری را برای یاری‌رساندن به انقلاب اسلامی تربیت کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف حوزه‌های علمیه به بخشی از اندیشه‌های اسلامی توجه می‌کردند ابراز کرد: حوزه علمیه قم با انقلاب اسلامی جامعیت اسلام را در خودش متجلی کرد و انقلاب اسلامی از درون این حوزه برانگیخت.

وی اسلام را یک دین جامع خواند و تصریح کرد: در برخی از مقاطع حوزه علمیه قم به سمت بخشی از معارف اسلامی جهت می‌گرفت اما بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و شهید مطهری مانع از این حرکت می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی جامعیت حوزه نسبت به آموزه‌های اسلامی را یک ویژگی دانست و مطرح کرد: حوزه با

انقلاب اسلامی نسبت به افکار جدیدی که در غرب پدید آمد آشنایی مناسبی پیدا کرد و برای نفوذ در افکار جامعه‌های غیر اسلامی و نقد فلسفه‌های جدید به جایگاه مناسبی رسید.

وی با بیان اینکه افرادی در کشور معتقد هستند که نمی‌توانیم در معادلات جهانی تاثیرگذار باشیم مطرح کرد: برخی در جبهه مقابل این گروه با تکیه بر آرمان‌های امام خمینی(ره) می‌گویند نباید در برابر زورگویی‌های دنیای استکبار و حرکت‌های ظالمانه آن‌ها ساکت باشیم.

*سپاه و بسیج الگوهای مناسبی را به دنیا صادر کرده‌اند

حجت الاسلام والسملمین اعرافی خاطرنشان کرد: ارتباط دو قشر سپاه و آموزش و پرورش بسیار حائز اهیمت است زیرا علم، دانش، فرهنگ و توان نظامی باید با تکیه بر اقتدار کشور گسترش داده شود؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مردمی بسیج علاوه بر اینکه یک نهاد توانمند نظامی هستند تاکنون الگوهای مناسبی را به دنیا صادر کرده‌اند.

وی گفتمان انقلاب اسلامی را یک گفتمان در حال پیشرفت دانست و عنوان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا خریدار دارد و اگر این گفتمان به خوبی در کشورهای دیگر تبیین شود روز به روز بر جمعیت پیروان انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

*داعش، لیبرالیسم و سعودی‌ها سه دسته اسلام بدلی

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب در کشورهای مختلف دنیا مطرح شده است یادآور شد: اسلام‌های بدلی در برابر گفتمان‌های اسلامی در مراکز غربی ساخته شده است که این اسلام‌ها را می‌توان به سه دسته داعشی‌، لیبرالیسمی‌ و سعودی‌ تقسیم کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گفتمان‌های بدلی اسلام در کشورهای مختلف اسلامی در حال فعالیت است گفت: تفرقه‌افکنی‌های نژادی و قومی یکی از راهکارهای دشمن برای نفوذ در جهان اسلام است و دشمن در این زمینه با تکیه بر قدرت رسانه‌ای خود از ادبیات‌های مختلف برای جداسازی جغرافیای کشورهای اسلامی استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، جنگ میان این کشورها و مصادره جنبش اسلامی در دستور کار دشمن قرار گرفته است و در این راستا می‌خواهند افراد بدلی را با عنوان الگوی برتر به برخی از گروه‌های جامعه اسلامی تحمیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با تاکید بر اینکه در فتنه 88 دشمن در مقابل رأی ملت ایران ایستادگی کرد مطرح کرد: 70 تا 80 درصد از دارایی‌های جهان در دست جهان اسلام قرار دارد اما دشمن با اختلاف‌افکنی میان این جوامع مانع استفاده اسلام از این ظرفیت شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha