سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی پور آبادان

حوزه/ امام جمعه آبادان گفت: جامعه بشری امروز نیازمند وجود عالمانی مانند شهید مطهری است تا به عنوان انسانی نمونه در مجاهدت هوشمندانه عرصه علم قرار گیرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور،امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه کلید پیشرفت جامعه در دست معلمان متعهد و دلسوز است، اظهار داشت: امروزه اگر می بینیم جوانان این مرز و بوم به فناوری های پیچیده صنعتی و نظامی دست می یابند، همگی مدیون تلاش معلمان دلسوزی است که این چنین آنها را تربیت کرده و به این مرحله از توانایی رسانده اند.

رييس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با تأکید بر اینکه تربیت صحیح دانش آموزان از وظایف مهم معلمان است، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها تعلیم را مهمتر از تربیت قلمداد می کنند، اما بنا به آموزه های اصیل اسلامی، همواره تربیت بر تعلیم ارجحیت داشته و لازم است معلمان و مربیان آموزشی این نکته را مد نظر داشته باشند.

وي در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری فراتر از زمانه خویش بود، گفت: شهید مطهری عالمانه و با بصیرت حرف میزد و فراتر از زمان خود بود؛ به همین علت نیز همچنان آثار این استاد نمونه پاسخگوی نیازهای فکری و اعتقادی جامعه و حتی نسل های آینده است.

این استاد حوزه خوزستان، تفکر و اندیشه های استاد شهید مطهری را نیاز امروز و فردای جوامع بشری دانست و بیان کرد: جامعه بشری امروز نیازمند وجود عالمانی مانند شهید مطهری است تا به عنوان انسانی نمونه در مجاهدت هوشمندانه عرصه علم قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، در پایان با بیان اینکه تفکر شهید مطهری خاستگاه اندیشه های ناب در عرصه علم اسلامی است، افزود: مدیران مدارس علمیه باید مجموعه آثار این معلم بزرگ را در اختیار طلاب جوان قرار دهند؛ چرا که کتاب های شهید مطهری، پاسخ دهنده و اقناع کننده کلیه نیازهای فکري، اعتقادی مردم به ویژه جوانان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha