چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
18

توجه به ظرفیت های داخلی و بومی و همچنین حمایت از تولیدات داخلی باید به صورت جدی دنبال شود تا هم شکر گزار نعمت‌های الهی و هم شاهد بهبود هر چه بهتر وضعیت اقتصادی شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی، در دیدار با مهندس فتاح،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، با  گرامی داشت ولادت با سعادت امام علی (ع) از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: معنای واقعی کلمه امداد در این نهاد باید مورد توجه قرار گیرد و همانطور که از نام امداد مشخص است این نهاد برای امداد بوده و نه امرار و توجه به این امر موجب خودکفایی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد برای امرار کامل معاش زندگی نیست، بر ریشه ایی عمل کردن این نهاد تاکید و در ادامه تصریح کرد: نه یارانه به معنای کارانه است و نه امداد به معنای امرار و با نهادینه شدن فرهنگ امدادی و وجود این همه ظرفیت در کشور، باید به سمت استقلال اقتصادی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: پشتوانه این مردم باید کار آنها باشد و روحیه عزت نفس، کار و اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنیم.

امام جمعه بندرعباس، کمک به اشتغال زایی را یکی از وظایف اصلی کمیته امداد دانست و در ادامه به بخشی از استعدادها و صنایع دستی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: ایران اسلامی از ظرفیت ها و استعداد های فراوانی برخوردار است که با برنامه ریزی و همت می توان باعث شکوفایی آن شد.

 وی با بیان اینکه شکوفایی استعدادهای ایرانی مستلزم توجه به ظرفیت های داخلی است ادامه داد: توجه به ظرفیت های داخلی و بومی و همچنین حمایت از تولیدهای داخلی باید به صورت جدی دنبال شود تا هم شکر گزار نعمت های الهی و هم شاهد بهبود هر چه بهتر وضعیت اقتصادی شویم.

آیت الله نعیم آبادی گفت : در کشور فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد اما مشکل اصلی، فرهنگ کار است که باید شغل و کار را به درستی برای جوانان معنا کرد تا بدانند که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظرفیت های بالایی برای تولید و اشتغال و فعالیت و رشد اقتصادی در كشور وجود دارد، بيان کرد: به دليل عدم نهادينه شدن فرهنگ كار در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کسی به سراغ آنها نمی رود و این در حالی است که در سایر کشورها تمامی مشاغل، جایگاه خاصی دارند و بايد با ترویج فرهنگ صحیح کار،این نوع نگرش را تغییر داد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha