جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زینب (س)

حوزه/ معالي مقامات و مواضع حضرت زینب سلام الله علیها و حمايت از دين و نفي حكومت مستكبران تاريخ كه سران استكبار زمان را چنان منكوب و محكوم نمود كه تا ابد، بني اميه در زباله ‌دان ‌هاي تاريخ منفور جهان شد.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نوشتار و اشعاری از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را ارائه می دهد.

زينب، آري زينب، يك اسم از چهار حرف، اما همه فضايل انسانيت و همه ارزش ‌هايي كه خدا در سوره احزاب آيه ۳۵ براي مرد و زن شمرده است.

الگوي ايمان و علم و معرفت، اسوه صبر و صداقت و استقامت، نمونه شجاعت، و بانويي كه در بلاغت و فصاحت زبان پدر را در دهان داشت و همه مكارم اخلاق مادر در وجودش جمع بود و نه فقط زنان مسلمان؛ بلكه امّت اسلام از زن و مرد به چنين بانويي افتخار دارد.

سيره او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او و عظمت و بزرگي و فخامت او همه افتخارانگيز است؛ معالي مقامات و مواضع او، و حمايت از دين و نفي حكومت مستكبران تاريخ كه سران استكبار زمان را چنان منكوب و محكوم نمود كه تا ابد، بني اميه در زباله ‌دان ‌هاي تاريخ منفور جهان شد.

الحق او از اسلام، از مجد و مفاخر بني هاشم، از شخصيت جدّ بزرگوارش رسول الله صلي الله عليه و آله و از قرآن مجيد پاسداري كرد، و اسلام و قرآن و دين توحيد همه مديون او هستند. تصور اينكه اگر او نبود تاريخ چگونه ورق مي‌خورد بسيار وحشت انگيز است.

در دنياي كنوني، مردان و بانوان، همه به فراگرفتن درس در مكتب بزرگ حضرت زینب کبری علیهاالسلام، این بانوي عظيم الشأن و مواضع هيبت‌انگيز و دفاع شجاعانه او از اسلام و قرآن، و ابطال باطل و ظلم و الحاد و استبداد و استضعاف، و احقاق حق و پيام‌هاي حيات و سيره آن حضرت نيازمندند.

اميد است كه امروز، زنان مسلمان، الگوي زندگي خود را آن حضرت قرار دهند، و در تمام وظايف ديني و شرعي خود از آن بانوي بزرگ اسلام درس گرفته، و به ‌چنين اسوه‌اي به جهانيان افتخار كنند، و نام و ياد و پيام‌هاي ولايي و معنوي حضرت زينب عليها السلام را هميشه زنده نگهدارند.

در پایان چند بیتی را به محضر آن حضرت تقدیم می دارم:

آفتاب آسمان مجد و رحمت زينب است        حامي توحيد و قرآن و ولايت زينب است

درّ درياي فضيلت عنصر شرم و عفاف            قهرمان عرصه صبر و شهامت زينب است

در دمشق و كوفه با آن خطبه‌هاي آتشين        آن كه سوزانيد بنياد شقاوت زينب است

آن كه زد بر ريشه بيداد و طغيان يزيد           وآن كه احيا كرد آيين عدالت زينب است

معدن ايمان و تصميم و ثبات و اقتدار             مشعل انوار تابان هدايت زينب است

در قيام كربلا گرديد همكار حسين                در ره شام بلا، كوه جلالت زينب است

وآن كه در امواج درياي خروشان بلا              امتحان‌ها داد با عزم و شجاعت زينب است

همچو باب و مام و جدّ خويش در روز جزا      آن كه دارد از خدا اذن شفاعت زينب است

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha