چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 349112
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
حجت‌الاسلام مومنی

حوزه/ تمام دغدغه شیطان دوری مومن از خداوند است و متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه فعلی ما، عادی سازی گناه، گناه کردن وگناه شنیدن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی در جمع معتکفین مسجد حکیم اصفهان با اشاره به نتایج و برکات اعتکاف اظهار کرد: تفکر پیرامون موضوعات از مهمترین اعمالی است که باید در سه روز اعتکاف انجام گیرد.

وی با بیان این که تفکر در اعتکاف باید در سه جهت  صورت گیرد تا موجب برکات و آثار بی بدیلی در زندگی شود، ابراز داشت: نخستین جهتی که باید پیرامون آن تفکر کرد، مربوط به مبدا و منشا هستی است، باید دریابیم که فانی هستیم.

وی اشاره به این که تفکر در مبدا و منشا هستی موجب می شود بفهمیم که اعتبار و ارزش هر انسانی به پیوند با خداوند و بندگی او است، افزود: دومین جهتی که باید پیرامون آن تفکر کرد، تفکر درباره مقصد نهایی است، حقیقت آن است که بهترین عمل در اعتکاف توجه به سیر الی الله در زمان خلوت با خود است.

حجت الاسلام مومنی، فاصله میان  مبدا و مقصد را سومین موضوع تفکر مومنین دانسته و تصریح کرد: اهل بیت(ع) ما را از مبدا به مقصد می رسانند.

وی خطاب به معتکفین و جوانان گفت: خلوت گزینی و تفکر از اصول اعتکاف است، باید قبل از آن که از ما حساب بکشند، خود از اعمالمان  حسابرسی کنیم.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: محاسبه در پنج مورد بر ما فرض است، نخست محاسبه در امر واجبات است، باید ببینیم که نمازما بر پایه اصول اسلامی و الهی است، نتیجه این امر آن است که حداقل موجب رسیدن به مقام استغفار می شود.

حجت الاسلام مومنی اضافه کرد: محاسبه در امر محرمات و بررسی اینکه گناه کردن در نظر ما چگونه است، از ضروریات می‌باشد، محاسبه در امر مستحبات ازدیگر امور است.

وی با تاکید بر این که تمام دغدغه شیطان  دوری مومن از خداوند است، ابراز داشت: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه فعلی ما، عادی سازی گناه، گناه کردن وگناه شنیدن است.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: محاسبه در امر اخلاص  و محاسبه در عرصه خدمت ولی خداوند بودن و رضایتمندی امام زمان(عج) از دیگر محاسباتی است که مسلمین و مومنین باید در طول شبانه روز از خود داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha