جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی مقدم فارس

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم با بیان این که طلاب نقش مهمی در گسترش حفظ قرآن در استان قم دارند گفت: اگر می خواهیم عالم ربانی باشیم باید از مسیر تعلیم و تعلم و تدریس و تدرس در آیات کتاب مقدس الهی بگذریم؛ این مسیر را پیامبر اکرم(ص) ایجاد کردند و باید از این مسیر حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حسینی مقدم عصر  دوشنبه در همایش اختتامیه سومین و افتتاحیه چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن قرآن کریم استان قم گفت: امام راحل با مدد گرفتن از یک آیه قرآن توانست انقلاب اسلامی را ایجاد کند.

وی افزود: اولین بیانیه ای که امام راحل در امر مبارزه با رژیم طاغوت صادر کردند، در آغاز این بیانیه یک آیه مبارکه را بیان کردند؛پیام آن پیام قیام انسان است ؛اگر انسان قیام کند، به همه سعادت ها دست پیدا می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم تصریح کرد: قیام انسان باید از درون خودش آغاز شود؛ بزرگترین موعظه خداوند به انسان این است که برای خدا قیام کنید چه با هم و چه به شکل فرادی.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تحقق همین آیه ای است که خداوند از انسان می خواهد برای رضای او قیام کنیم؛ این انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف امروز خشم استکبار را بر انگیخته است.

مدیر کل اوقاف قم اظهارکرد: 150 مربی قرآن طبق طرح اوقاف 200 محفل حفظ قرآن را در منازل و محافل و امام زادگان اداره می کنند و در سه سال گذشته 16هزار را نفر را تحت آموزش قرار دادند.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری نسبت به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از برکات دیگر این انقلاب اسلامی است؛ قرآن کریم سازندگی فوق العاده ای دارد و به همین خاطر باید این سرمایه گرانبها را با تمام وجود حفظ کنیم.

وی گفت: اگر می خواهیم عالم ربانی باشیم باید از مسیر تعلیم و تعلم و تدریس و تدرس در آیات کتاب مقدس الهی بگذریم؛ این مسیر را پیامبر اکرم(ص) ایجاد کردند و باید از این مسیر حرکت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: همه قرآن آموزان و مربیان و اساتید برنده هستند، زیرا در راهی حرکت کردند که خداوند از آنها انتظار دارد؛ آنها بهترین شیوه زندگی را انتخاب کرده اند و قطعا در این مسیر توفیق خواهند داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha