جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد شعبانی

حوزه/ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز یکی از مهمترین ضعف های جامعه اسلامی؛ مشکل انس عمیق با قرآن است، زیرا اگر این انس عمیق بود و با اهل بیت(ع) همراه بود کسی گمراه نمی شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام شعبانی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره و افتتاحیه چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قم گفت: حافظان قرآن باید قدردان این جایگاه باشند زیرا قلب آنها محل حمل کلام خداوند است.

وی افزود: اگر قلب ما قلب قرآنی باشد مصداق احادیث فراوانی خواهیم بود که این قلب را قلبی خدایی دانسته و صاحبش را اهل نجات بیان کرده است.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت است اما این کتاب برای کسانی می تواند هدایت بخش باشد که متقی باشند؛ زیرا   اگر اهل عمل به قرآن نباشند نمی توان با خواندن صرف این کتاب، نجات یافت.

حجت الاسلام شعبانی بیان کرد: اثر بودن کتاب قرآن در خانه انسان این است که خانه از شر شیطان حفظ شود؛ صاحب خانه باید در کنار احترام به قرآن این کتاب  را گرامی بدارد و آن را بخواند و از آن سرمشق بگیرد.

وی افزود: احترام به قرآن احترام به خداست؛ در روایتی آمده که سواد ندارند، به قرآن نگاه کنند و حتی آن را بشنوند؛ امام صادق(ع) بیان کردند؛  انسان اگر به نیت شنیدن قرآن به قرآن خواندن کسی گوش بدهد در ازای هر حرف قرآن برای او پاداش می نویسند.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف تصریح کرد: اثر تلاوت و حتی گوش دادن به قرآن مثل آب کشیدن یک ظرف آلوده است که باعث پاکی آن ظرف می شود.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در کنار قرآن اهل بیت(ع) را به عنوان اصلی ترین مفسران و مدبران قرآن برای مردم به ودیعه گذاشت، ولی به شرطی که دست از دامان اهل بیت(ع) کوتاه نکنیم.

حجت الاسلام شعبانی بیان کرد: امروز یکی از مهمترین ضعف های جامعه اسلامی در سراسر جهان مشکل انس عمیق با قرآن است، زیرا اگر این انس عمیق بود و با اهل بیت(ع) همراه بود کسی گمراه نمی شد.

وی افزود: اگر این کلاس های قرآنی که امروز خارج از سیستم آموزش و پرورش نباشد، مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش قرآن پیدا می کنیم که باید این ضعف در سیستم آموزشی کشور از بین برود.

مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: حافظان و قرآن آموزان، باید در این مسیر پایدار بمانند و معلمانی که در این مسیر بدون توقع و چشم داشت فعالیت می کنند باید بدانند که عمرشان از پربارترین عمرهای بندگان خداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha