پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رحمان یاسینی مرکز خدمات

حوزه/ مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مرکز خدمات از برگزاری همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه در اصفهان خبر داد.

دکتر رحمان یاسی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر بیان کرد بیست و هفتمین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور با موضوع «شاخص‌های تخصیص بودجه به مراکز استانی» تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات به عنوان سازمان پشتیبان طلاب و روحانیون در سراسر کشور وظیفه و مأموریت رفع نیازهای اساسی زیستی و فرهنگی آنها را برعهده دارد بیان کرد: رویکرد مرکز خدمات این است که به روحانیون کمک  کرده تا رسالت حوزوی و نقش سنگینی را که در تحقق اهداف نظام اسلامی دارند بتوانند به نحو احسن ایفا کنند.

دبیر همایش مدیران مرکز خدمات با اشاره به اینکه در این مسیر سیاست‌های متنوعی پیش روی ماست و بایستی به آنها جامه عمل بپوشانیم که یکی از آنها سیاست توزیع متوازن روحانیت در سراسر کشور است گفت :باید به گونه‌ای عمل کنیم که از تجمع طلاب در یک شهر و استان خاص تا حد ممکن فاصله بگیریم و بتوانیم نیازهای فرهنگی نظام اسلامی را با استفاده از ظرفیت بالای جامعه روحانیت در کشور پوشش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از محورهایی که به توزیع متوازن روحانیت در سراسر کشور به ما کمک می‌کند این است که بودجه‌ها و حمایت‌ها را تا آنجا که ممکن است با یک شکل و چارچوب مناسبی در کشور توزیع کنیم و صرفاً حمایت‌های ما متمرکز در یک یا چند استان یا شهر خاص نباشد.

یاسی بیان کرد: بیست و هفتمین همایش مدیران مراکز خدمات این هدف را دنبال می‌کند تا به شاخص‌هایی برسیم که بر اساس آنها بتوانیم استان‌هایمان را در سرتاسر کشور با بهترین شیوه ممکن و با استفاده از منابع محدودمان پشتیبانی کنیم و این‌گونه نباشد که برخی استان‌ها به صورت نامتوازن حجم بالاتر یا پایین‌تری از حمایت‌ها را دریافت کنند.

وی ادامه داد: البته این نکته ناقض اهمیت بالای مراکزی مانند قم، مشهد و اصفهان که مراکز روحانی پرور ما هستند نیست؛ ولی در کنار این جایگاه‌های پرورش نیرو برای جامعه روحانیت، باید به گونه‌ای عمل کنیم که این توزیع متوازن شکل بگیرد و نیروهای پرورش‌یافته مکتب امام صادق(علیه‌السلام) بتوانند در سرتاسر کشور و مناطق محروم از لحاظ فرهنگی نقش‌آفرینی کنند و خروجی‌ که ما انتظار داریم رسیدن به یک سری شاخص‌هایی است که بر اساس آنها این سیاست عملیاتی شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مرکز خدمات با بیان اینکه بیست و هفتمین همایش مدیران مراکز خدمات سرتاسر کشور در روزهای  24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان و در مدرسه مبارکه علمیه امام صادق(علیه‌السلام) برگزار خواهد شد گفت: یکی از هدف‌های ما این بود که این همایش را در یک مدرسه علمیه برگزار کنیم تا به فضای معنوی مدرسه کمک کند که انشا الله خروجی‌های بهتری داشته باشیم که این شرایط به لطف خداوند فراهم آمد.

یاسی ابراز داشت: مراسم افتتاحیه این همایش روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور  آیت‌الله طباطبایی نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و برخی از مسئولین استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی در دو نیمروز و به صورت فشرده و با روش توفان فکری و بر اساس رویکرد مسئله محوری برگزار می‌شود تصریح کرد: لیستی از خدماتی که مرکز ارائه می‌دهد آماده کرده‌ایم و شاخص‌ها از قبل پیش‌نویس شده است و در همایش با همفکری، چگونگی تأثیر شاخص‌ها را بر خدمات بررسی می‌کنیم؛ یعنی اگر شاخص محرومیت را مؤثر در بودجه بدانیم باید ببینیم که بودجه ما در حوزه مسکن، خدمات فرهنگی و رفاه و بهداشت و سلامت و... چگونه مؤثر خواهد شد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha