جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 349323
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
18/

حوزه/ تازه ترین شماره از فصلنامه «پانزده خرداد» در حوزه تاریخ پژوهی ایران معاصر به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، شماره 41/42 ویژه پاییز و زمستان 93 از سال دوازدهم بوده که به صاحب امتیازی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی انتشار یافته است.

در این شماره که ویژه نامه کاپیتولاسیون می باشد، ابتدا مقاله ای با عنوان «انقلاب اسلامی؛ فرصتی که در تاریخ ملت ایران تکرار نخواهد شد» به قلم دکتر مظفر نامدار سردبیر نشریه ارائه شده است.

بخش ویژه (کاپیتولاسیون) از یک مقدمه و هفت فصل تشکیل یافته که شامل: «آن چه باید از مفهوم کاپیتولاسیون بدانیم»، «تاریخ کاپیتولاسیون در ایران»، «امریکا، کاپیتولاسیون و پیشینه های تاریخی آن»، «زمینه های احیای کاپیتولاسیون در پهلوی دوم»، «احیای کاپیتولاسیون در پهلوی دوم»، «قیام امام خمینی علیه کاپیتولاسیون» و «اسناد» می باشد.

در بخش مناسبت ها نیز دو مقاله اراه شده که شامل: «جشن های ۲۵۰۰ ساله، بلندپروازی های شاهانه و تبعات استانی آن» به قلم علیرضا خارکوهی، «قیام ۲۹ بهمن تبریز، رهبری و اسناد محرمانه» اثری از اصغر حیدری می باشد.

«خروج اجباری امام از عراق- ارتجاع، در بن بستی پرماجرا» عنوانی است که در بخش «از تاریخ» به آن پرداخته شده است.

چهل و یک و چهل و دومین شماره از فصلنامه «پانزده خرداد» به صاحب امتیازی حجت الاسلام والمسلمین سید حمد روحانی در 530 صفحه و با قیمت 3000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه می توانند به نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خ شهید تسلیمی، خ نماززاده، کوچه دادآفرین، پلاک 6 مراجعه کرده و یا با تلفن: 22579192-021 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha