جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 349325
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
1

حوزه/ قاري، حافظ و داوران بين المللي قرآن از کشور اندونزي در مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، سازمان اوقاف و امورخیریه جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری بیش از سی دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، سی ودومین دوره این مسابقات را  از تاریخ 25 اردیبهشت ماه  لغایت 3  خرداد ماه سال 1394 برگزار می کند.

در این خصوص سازمان اوقاف و امور خیریه همه ساله با برگزاری مسابقات بین المللی، اهدافی را دنبال می کند که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-      آشنایی و انس با قرآن و ترویج فرهنگ ناب قرآنی در جامعه اسلامی

2-      ایجاد اتحاد در جامعه اسلامی به کمک کتاب آسمانی که موجب نعمت دنیوی و رستگاری اخروی است.

3-      بالا بردن سطح کمی و کیفی تلاوت و حفظ در جهان اسلام

4-      انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز جهان اسلامی به یکدیگر

در این دوره مسابقات، دعوت شدگان از کشور اندونزی عبارتند از آقای پِپِپ جلال الدین رباعی (نفر اول در مسابقات ملی حفظ قرآن سال 2014) و آقای جعفر حسیبوان (مقام نخست در همان مسابقات ملی در رشته قرائت قرآن).

همچنین در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، برای داوری از داور بین الملل آقای پروفسور عقیل منور، وزیر اسبق دین و متخصص علوم قرآن و حدیث دعوت به عمل آمد تا یکی از داوران مسابقات باشد.

در حاشیه این مسابقات قرآنی، نشست علمی تحت عنوان "معرفی مصحف چاپ شده در جمهوری اسلامی ایران" از 23 تا 25 اردیبهشت ماه با حضور نماینده ای از اندونزی، آقای دکتر مخلص محمد حنفی، رئیس لجنه تصحیح قرآن وزارت دین، برگزار می گردد.

سومین برنامه این سازمان، برگزاری همایشی جهت معرفی بانوان فعال در عرصه های قرآن و همچنین تجلیل از خادمان قرآنی از 29 اردیبهشت تا 3 خرداد خواهد بود که از اندونزی سرکار خانم پروفسور امانی لوبیس، استاد تمام دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا و عضو و معاون دبیر کل مجلس العلماء اندونزی برای حضور در این همایش از طرف کمیته برگزاری، انتخاب شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha