پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محسن قرائتی

حوزه/ رئیس ستاداقامه نماز کشور گفت: رویت هلال مساله بسیار مهمی است، ولی باید به بعد از رویت نیز توجه کرد که همان مساله قرآن است؛ باید کارهایی انجام دهیم که به رشد و ترویج این فرهنگ اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در همایش رویت هلال و تقویم، که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزارشدگفت: یکی از معضلات امروز کشور در حوزه تدبر قرآنی است که متاسفانه در این عرصه کار زیادی صورت نگرفته است؛ زیرا هنوز کسانی که یک دور کامل حدیث را گذرانده باشند کم است.

وی افزود: بحث اخلاق در قرآن، حقوق و سیاست و اجتماع و...باید مورد بررسی واقع شود؛ قرآن اهمیت بسیار زیادی به مباحث اخلاقی قائل است و باید در این زمینه به تحلیل این مسایل و بیان آنها برای مردم اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: رویت هلال مساله بسیار مهمی است، ولی باید به بعد از رویت نیز توجه کرد که همان مساله قرآن است؛ باید کارهای انجام دهیم که به رشد و ترویج این فرهنگ اقدام کنیم.

وی گفت: هرچه می خواهیم در قرآن است و خود قرآن ما را دعوت کرده است که هرچه می خواهیم از قرآن بگیریم ولی استفاده ما از قرآن بسیار سطحی بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهارکرد: برخی از مسایل از جمله یک نفسه خواندن آیه الکرسی و نوشتن آیه الکرسی روی برنج و مسابقه شماره برخی حروف در قرآن هیچ مزیتی نیست؛ بلکه باعث سطحی نگری در حوزه قرآن شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: زکات یکی از مهمترین ظرفیت های کشور و دین ما است که تا کنون ناشناخته شده باقی مانده است؛ سال گذشته تنها با تبلیغ و ترویج ساده و با اخذ زکات از 13درصد مردم، 450 میلیارد تومان جمع آوری شد.

وی گفت: طلاب باید توان تبلیغی بسیار بالایی داشته باشند؛ طلاب باید به قرآن مسلط شوند؛ باید به قدری تسلط داشته باشند که بتوانند مردم را در حوزه دین یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: امروز وضع نماز خوانی و وضع زکات و تدبر و تفسیر در قرآن مناسب نیست و باید این واقعیت را بپذیریم و در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha