جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد رشاد

حوزه/ برای حضور پررنگ و تاثیرگذار دستگاه های حوزوی و نشر حوزه دین در نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی کشور، تشکیل ستاد قوی و ثابت حوزوی ضروری به نظر می رسد.

استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تعبیر"باشگاه فرهنگی سالانه" که مقام معظم رهبری در خصوص نمایشگاه کتاب بکار برده اند، اظهارداشت: سر و کارداشتن با تولید، مطالعه، معرفی و ترویج  معارف و مفاهیم مندرج در آثار مکتوب و کتاب ها، شأن و رسالت ذاتی و صنفی حوزه و حوزویان است، لذا توقع می رود غرفه های متعلق به مراکز حوزوی در چنین رخدادهای بزرگ فرهنگی کشور، ازحضور و رونق بیشتری برخوردار باشند که درحال حاضر این گونه  نیست.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران ادامه داد: یکی از مشکلات طلاب حوزه های استان ها و شهرستان ها این است که دسترسی آنان به کتب درسی و کمک درسی محدود است و ناچارند برای تهیه کتاب های مورد نیاز به قم بروند. اگر امکانی ایجاد شود که آنان بتوانند کتاب های مورد نیاز سالانه خود را هم از نظر دسترسی و هم به لحاظ قیمت به آسانی در نمایشگاه تهیه کنند، خدمت مهمی به آنان در کرده ایم.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: این مسئله باعث می شود هم مشکلی از طلاب حل شود وهم روی فضای نمایشگاه تأثیرگذارباشیم؛ حضور پررنگ طلاب قهراً فضای محیطی نمایشگاه را عوض می کند، چراکه هرطیف و قشری پررنگ تر و چشمگیرتر حضور یابند نماد آن  فضا شده و به اصطلاح فضا را قبضه می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که کتاب اساساً یک صنعت فرهنگی و ذاتاً دینی است، تصریح کرد: این مسئله باید به مثابه یک ابزار کارآمد، مورد بهره برداری حوزه قرارگیرد و در این راستا نیز بایستی تدابیر کلی اتخاذ کنیم.

استاد رشاد با تأکید بر ضرورت نگاه خاص به موضوع حضور فراگیر و پر رنگ حوزه های علمیه در نمایشگاه بین المللی کتاب، گفت: پیشنهاد می کنم شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه یک تصمیم خاص و ویژه اتخاذ نموده و این اتفاق عظیم فرهنگی سالانه را به عنوان یک موضوع پراهمیت ببینند و تدابیر مناسبی برای بهره برداری از این محیط تأثیرگذار فرهنگی اتخاذ کنند، چرا که در حال حاضر به نظر نمی آید تدبیر جامع، فراگیر، اساسی، دوراندیشانه و هدفمندی پشت برای حضور حوزه در نمایشگاه بین المللی کتاب وجود داشته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران در پایان یادآور شد: برای حضور پررنگ دستگاه های حوزوی و نشر حوزه در رویداد بزرگ فرهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب، تشکیل یک ستاد قوی و ثابت حوزوی که طی سال برای حضور فعال و پررنگ حوزه در نمایشگاه کتاب تدبیر، برنامه ریزی، طراحی و مطالعات کارشناسانه نماید، ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام 34/313

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha