پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 349689
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
14

حوزه/ «خانم زاهده احمد دخیل»، رایزن علمی عراق در ایران، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با آیت الله اعرافی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در این دیدار اظهار داشت: روابط علمی، پایه تمام ارتباطات میان کشورهاست و جامعةالمصطفی العالمیه نیز مهم ترین پایگاه علمی ایران در کشورهای سراسر جهان و به ویژه عراق به شمار می آید.

وی در ادامه، جامعةالمصطفی را برآمده از تجارب ارزشمند تاریخ حوزه های علمیه و مجهز به جدیدترین روش های مراکز آموزشی جهان خواند و اظهار داشت: تأکید بر حفظ سنت حوزه های علمیه در کنار استفاده از روش های جدید آموزشی، احیای تمدن نوین اسلامی پاسخگو به نیازهای روز، گسترش وحدت قومی و مذهبی در جهان اسلام، آموزش مقارن با دیگر مذاهب و ادیان و نیز آموزش خواهران، از رویکردهای اصلی جامعةالمصطفی العالمیه به شمار می آید.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به دانش آموختگی بیش از سی هزار نفر از صد ملیت مختلف در جامعةالمصطفی العالمیه و نیز تحصیل همین تعداد در مراکز داخلی و خارجی المصطفی، خاطرنشان کرد: نمایندگی المصطفی در عراق، یکی از مهم ترین و فعال ترین نمایندگی های المصطفی به شمار می آید و هم اکنون بیش از 6500 طلبه عراقی در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل یا دانش آموخته هستند. همچنین تعداد زیادی از اساتید عراقی در جامعةالمصطفی به تدریس اشتغال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان ضمن تقدیر از همکاری­های خوب دولت جمهوری عراق با جامعةالمصطفی العالمیه، خواستار گسترش ارتباطات میان رایزنی علمی عراق با جامعةالمصطفی شد.

در ادامه این دیدار، خانم احمد دخیل نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در قم و بازدید از جامعةالمصطفی العالمیه، از فعالیت ها و دستاوردهای جامعةالمصطفی تجلیل نمود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد این دیدار در افزایش ارتباط میان رایزنی علمی عراق و جامعةالمصطفی العالمیه موثر باشد و موجب گسترش فعالیت­های علمی المصطفی در عراق گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر ، نماینده المصطفی در عراق نیز  گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگی المصطفی در عراق را ارائه نمود.

وی، با اشاره به اهمیت ویژه نمایندگی المصطفی در عراق، خواستار ارتباط بیشتر رایزنی علمی عراق با این نمایندگی در جهت تسریع تأسیس دانشگاه ملی المصطفی در عراق شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha