جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: امروز جای حوزه علمیه در شورای پژوهش استان‌ها و کارگروه پژوهشی استانداری‌ها خالی است و این جایگاه باید روشن و مشخص باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی حوزه علمیه کرمان، با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی می بایست حوزه‌های علمیه را در زمینه فعالیت‌های پژوهشی حمایت و پشتیبانی کرده و زیرساخت‌ها مورد نیاز را تامین کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشار به ضرورت نیاز سنجی در عرصه پژوهش و انجام پژوهش های کاربردی، ابراز داشت: باید به سمتی برویم که نیازها را بشناسیم و بخش قابل توجهی از مطالعات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها در راستای رفع مشکلات باشد.

وی با تاکید بر این که هر اقدامی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: اگر امروز می‌گوییم جامعه با مشکلات، آسیب‌های اجتماعی مواجه است، باید نقش حوزه‌های علمیه در شناسایی این مسائل مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تاکید بر این که طلبگی، شاگردی امام صادق (ع) و سربازی امام زمان (عج) است، افزود: حوزه‌های علمیه خود را برای رفع مسائل و آسیب‌ها مسئول می‌دانند و در حد مقدورات و حتی بیش از آن، در این مسیر حرکت می کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: امروز جای حوزه علمیه در شورای پژوهش استان‌ها و کارگروه پژوهشی استانداری‌ها خالی است و این جایگاه باید روشن و مشخص باشد.

وی یادآور شد: هیچ مسئله‌ای تک‌ضلعی و تک‌بعدی نیست که یک محقق یا پژوهشگر بتواند پشت میز بنشیند و بخواهد با یک ضلع دانش آن را رفع کند، بلکه دستگاه‌های مختلفی باید برای رفع مسائل تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به وجود مشکلات متعدد در حوزه محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری، آسیب‌پذیری در نهاد خانواده و مسائل موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید با پژوهش های کاربردی، راهکارهای حل مشکلات استخراج و عملیاتی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha