سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ دبیر جشنواره ملی علامه حلی حوزه از ارسال 12 هزار اثر پژوهشی طلاب جوان به دبیرخانه جشنواره هفتم خبر داد و گفت: این جشنواره بستر و ظرفیت مناسبی برای برداشتن گام‌های بلند حوزه‌ در عرصه تولید علم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، امروز در اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی حوزه علمیه کرمان، گفت: جشنواره علامه حلی بستر و ظرفیت مناسبی برای برداشتن گام‌های بلند بعدی از سوی حوزه‌های علمیه در عرصه تولید علم، برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی به عنوان دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که جشنواره علامه حلی با هدف شناسایی و تشویق طلاب جوان برای امر تحقیق و پژوهش، از هفت سال قبل آغاز به کار کرده است گفت: در سال‌های نخست برگزاری جشنواره، حدود دو هزار اثر با کیفیت پایین‌تر نسبت به امروز به دبیرخانه مرکزی می‌رسید.

دبیر جشنواره علامه حلی خاطرنشان کرد: در سال جاری که هفتمین دوره جشنواره را برگزار می شود، این جشنواره جایگاه خود را در بین طلاب باز کرده و 12 هزار اثر پژوهشی به دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا اضافه کرد: 9 هزار مقاله، 350 کتاب، 257 پایان‌نامه و 2 هزار و 200 تحقیق پایانی به دبیرخانه هفتمین جشنواره علامه حلی ارسال شده است و تحلیل‌های امیدآفرینی می‌توان بر این آثار داشت.

وی با تقدیر بز برگزار کنندگان جشنوار استانی کرمان، گفت: اختتامیه جشنواره ملی علامه حلی، هفته آینده در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و تنها راه ترویج و نهادینه سازی تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه این است که آموزش به پژوهش گره بخورد.

دبیر جشنواره علامه حلی همچنین از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره علامه حلی در آینده‌ای نزدیک و در 10 علم متداول در حوزه خبر داد و خطاب به طلاب جوان ابراز داشت: تدوین کتاب، پایان‌نامه، تحقیق و پژوهش برای جشنواره سال آینده را آغاز کنید.

*برگزاری مطلوب جشنواره

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الله‌وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه و ضرورت اهتمام طلاب به این عرصه مهم، گفت: طلاب جوان استان کرمان مقالات زیادی را به دبیرخانه دومین جشنواره علامه حلی ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان و شخصیت‌هایی که از قم و کرمان در آیین دومین جشنواره استانی علامه حلی شرکت کرده‌اند به نوعی از نگارش مقالات طلاب جوان حمایت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان، برگزاری دومین جشنواره استانی علامه حلی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این گونه برنامه ها، طلاب پژوهشی طلاب را تقویت می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha