جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امروز يك روحاني در آستانه قرباني شدن قرار گرفته اقتضا می کند كه در مسير براندازي نظام سعودي كه مزدور آمريكاست، شهيد نيز تقديم شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آيت الله علم الهدي، پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز  حوزویان خراسان، در مدرسه عالی نواب با اشاره به آيه هاي 139 تا 141 سوره آل عمران و بيان ماجراي غزوه حمراء الاسد در تعقيب كافران بعد از جنگ احد، ابراز داشت: اين ماجرا نمايش بزرگي بود كه راهبرد ثابت، هميشگي و ابدي در جهان اسلام براي مسلمانان به وجود آورد.

وي با بيان اينكه بر اساس اين جريان، اولين راهبرد قرآني، دفاع از دين است تا جايي كه انسان جان و هستي اش را بدهد، ابراز داشت: مسئوليت دفاع از دين و اسلام از دوش كسي برداشته نمي شود.

عضو شوراي برنامه يزي مديريت حوزه علميه خراسان افزود: اين راهبرد را در سيره امامان معصوم(ع) مشاهده مي كنيم كه نمونه آن حضرت زهرا (سلام الله عليها) هستند كه با همه مشکلات و سختی ها، به دنبال اميرمومنان (عليه السلام) و دفاع از ولايت رفتند و يا امام حسين (عليه السلام) با وجود آن همه صدمه و جراحت، باز هم تا آخرين لحظه براي دفاع از دين ايستادند.

وي، دومين نكته را تمحيص(خالص شدن) مومن دانست كه با محق(به تدريج‏ نابود شدن) كافر مترادف مي باشد، دانسته و در همين خصوص يادآورشد: روحانيت در دوران غيبت، در بسياري از مواقع اين راهبرد قرآني را در پيش گرفته است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: روحانيت زمانی که مسئله دفاع از دين مطرح باشد، جلودار حركت های مردمی است، به طور مثال در دوران دفاع مقدس نيز بيشترين شهيد را به نسبت جمعيت تقديم كرده است.

آیت الله علم الهدی، روحانيت به عنوان جلودار جبهه ايثار و شهادت را معلم اين راهبرد قرآني دانست كه مرزي براي دفاع از دين وجود ندارد، ابراز داشت:  امروز يك روحاني در آستانه قرباني شدن قرار گرفته كه اين امر با تقديم يك شهيد تمام نمي شود. امروز اقتضا می کند كه در مسير براندازي نظام سعودي كه مزدور آمريكاست، شهيد نيز تقديم شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: حكومت سعودي توسط انگليس به وجود آمده و جز استبداد، ديكتاتوري، غصب حرمين شريفين، كشتار مردم بی دفاع و ... چيزي نداشته است.

آيت الله علم الهدي تاكيد كرد: شهادت يك روحاني و دلداده خاندان پيامبر(ص)، مثل ايثارگري و فداكاري اهل بيت (ع) در دفاع از دين و نوعي ايثارگري فوق العاده در مبارزه با استكبار و از بين بردن اين لكه ننگين از پيكره اسلام مي باشد.

وي با اشاره به آيه «وَلِيُمَحِّصَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ وَيَمْحَقَ الْكَافِرِينَ» محص(خالص شدن) را ظهور واقعيتي دانست كه از هر چيزي جدا شده باشد، در اين زمينه توضيح داد: واقعيت مومن جان اوست و در مسیر قرب به خدا از هر چيزي كه به او متصل باشد، جدا مي شود.

امام جمعه مشهد با بيان اينكه تمحيص مومن به معني محق(به تدريج‏ نابود شدن) كافر است، گفت: البته محق به معني نابودي كامل نيست، بلكه كافر با زجر و ذلت، به مرور از بين مي رود و تمام جلوه توانگري او زدوده مي شود. بنابراين، لازمه محق كافر، تمحيص مومن است.

وي با تاكيد بر اينكه عمامه روحاني مايه سعادت، عظمت و ارزش اوست، ابراز داشت: اين امر به خاطر اين است كه آنان كفن‌شان را بر سر گذاشته اند، يعني با همه وجود در راه مولاي خود جان فدا مي كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: از روز شهادت صديقه طاهره (سلام الله عليها) به نوعي اعلام شده كه بايد خون داد تا مكتب اميرمومنان (عليه السلام) در دنيا حاكم شود.

آيت الله علم الهدي در پایان با اشاره به اين مطلب كه دولت عربستان 200 سال است كه با سرنيزه حكومت مي‌كند، ابراز داشت: امروز نظام آل سعود در مسیر نابودی قرار گرفته است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha