پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 349776
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
مقتدایی

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز مساجد محور قرار گرفته و اجتماعات لازم و ضروری به وسیله مساجد و گروه های مسجدی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله  مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: یکی از امور حساس و مورد نیاز کشور، مباحث قرآنی و مساجد است و این موضوع در صدر اسلام نیز محور اصلی بسیاری از امور و اجتماعات بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، کارهای نظامی، جنگی، تدبیرهای امور سیاسی، اقتصادی و ... از صدر اسلام در مساجد بوده و بحمدلله بعد از پیروزی انقلاب این شأنیت به این مکان های مقدس بازگشته است.

نائب رئیس جامعه مدرسین افزود: امروز مساجد محور قرار گرفته و اجتماعات لازم و ضروری به وسیله مساجد و گروه های مسجدی انجام می شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: تدبر در قرآن از دستورات خداوند متعال بوده و پیاده سازی آن در زندگی، توصیه شده است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای ترویج قرآن و معارف این کتاب آسمانی، تأکیدات فراوانی داشته  و بسیار تأثیرگذار بوده است.

*در کنار تلاوت، به ترجمه و تفسیر قرآن توجه شود

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: باید در کنار تلاوت، به ترجمه و تفسیر قرآن کریم توجه داشت تا جامعه بیشتر با این مباحث آشنا شوند؛ چراکه بسیار کارگشاست.

آیت الله مقتدایی با بیان این مطلب که حضور حافظین قرآن کریم در ایران اسلامی بسیار مبارک است، تصریح کرد: توجه به حافظین قرآن بسیار مهم و تأثیرگذار است.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: حضرت در حدیثی فرمودند: «اشراف امتي حملة القرآن و اصحاب الليل/ بزرگواران امت من حاملان (همراهان) قرآن و شب زنده‌داران هستند».

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حامل قرآن بر دو گروه حافظان قرآن و مدرسین، مفسرین این کتاب آسمانی اطلاق می شود.

*برگزاری برنامه های اخلاقی در کنار موضوعات قرآنی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر برگزاری برنامه های اخلاقی در کنار موضوعات قرآنی، خاطرنشان ساخت: جوانان باید آموزش تعهد به احکام و تقید عمل به قرآن کریم را فرا بگیرند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز برخی حافظ قرآن هستند؛ اما عمل به آن را فراموش کرده و دچار برخی از لغزش ها می شوند.

این استاد حوزه تصریح کرد: هنگامی می توانیم بگوییم جامعه قرآنی داریم، که در آن عمل به این کتاب آسمانی انجام شود.

*از عاملین به قرآن تقدیر شود

آیت الله مقتدایی در پایان تأکید کرد: باید از عاملین به قرآن کریم تقدیر شود تا مشوقی برای آنان در زندگی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha