شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 349815
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
علمای مشهد

حوزه / جمعی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه استان خراسان با محکوم کردن جنایات دولت عربستان خواستار اقدام فوری نهادهای بین المللی با اقدمات وحشیانه آل سعود شدند

آيت الله مصطفي اشرفي شاهرودي، از اساتيد دروس خارج حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، ابرازداشت: با كمال تاسف، عده اي براي انتقام از مذهب شيعه ،شیخ نمر را محکوم می کنند، به جرم این‌که چرا براي دفاع از مردم يا مذهب، كاري كرده يا مقاله اي نوشته است.

وي افزود: در دنيايي كه نوشتار آزاد است، كسي به عنوان دفاع از مذهب و شهروندان شيعه سخني مي‌گويد و مطالبه حقي مي كند ولي به اعدام محكوم مي شود؛ اين امر جز انحصار طلبي و نوعي عمل خلاف اصول اسلامي و انساني نيست.

اين استاد درس  خارج حوزه علميه خراسان با اشاره به اينكه عالمي از علماي شيعه به عنوان دفاع از مذهب و حق شهروندي، حقوق خود را مطالبه داشته است، گفت: در زمان پيامبر(ص) اينگونه نبود بلكه يهود و نصارا با ايشان معامله مي كردند مگر اينكه در مقام خيانت با اسلام و مسلمانان بر مي آمدند و پيامبر(ص) از دين دفاع مي كرد.

آيت الله اشرفي شاهرودي، در ادامه به اتفاق هاي كشور يمن هم  اشاره و خاطر نشان كرد: چرا بايد به يمن كه هيچگونه تضاد و تجاوزي به عربستان نداشته و در كشور خودشان مطالبه حق و حقوق شان را داشته اند، حمله شود.

وي افزود: با وجود آنچه در يمن اتفاق مي افتد، معلوم مي شود كه قانون هاي استعماري سازمان ملل متحد براي زير سلطه قرار دادن عده اي از كشورهاست.

ظلم هاي سعودي به ضرر آنهاست

آيت الله سيد محمدمهدي موسوي خلخالي هم در گفتگو باخبرنگار ما با اشاره به آيه «...وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ؛ و كسانى كه ستم كرده‏ اند به زودى خواهند دانست به كدام مكان باز خواهند گشت(شعرا/227)» ابراز داشت: با كمال تاثر و تاسف شنيده شده كه دولت سعودي تصميم گرفته كه روحاني پيرو خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام)، شيخ نمر را كه بر اثر گفتار حقي كه وظيفه يك عالم و روحاني شيعه است ولي خوشايند سعودي‌ها نيست، اعدام كند.

وي افزود: دولت سعودي بايد بداند كه اين گونه ظلم‌ها و مانند آن و كشتار مردم بحرين و يمن به ضرر آن مي باشد.

اين استاد درس هاي خارج حوزه علميه خراسان ابراز كرد: دولت سعودي از نابودي حكومت‌هاي ظالم دنيا در گذشته بايد عبرت بگيرد.

آيت الله موسوي خلخالي، در ادامه درباره يمن نيز گفت: اين كشور را بي جهت و به طور ظالمانه مورد ظلم قرار گرفته است. همه اين تجاوزها ناحق، بي جا و ظالمانه است و باید کاملا متوقف شود.

محكوم شدن مدافع دين در كشور اسلامي درست نيست

آيت الله رضازاده  هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در مشهد،با اشاره به اينكه سخن يك عالم در يك كشور از روي جهات شرعي است نه اينكه به خاطر منافع شخصي باشد، گفت: اين مسئله كه كسي مدافع مذهب و دين است، محكوم شود براي كشوري كه ادعاي دين داري دارد، درست نيست.

وي با اشاره به سخن اوباما، رييس جمهور آمريكا كه مشكل برخي كشورهاي منطقه را مسائل داخلي آن دانسته است، ابراز كرد: سخن معترض را بايد بشنوند و اين به نفع آنان نيست كه اگر كسي نسبت به امري اعتراض داشت، اعدام كنند.

اين استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان با اشاره به پيشينه حكومت سعودي، اظهار كرد: اين حكومت از ابتدا صدها هزار شيعه و سني را كشته است و تروريست هايي كه امروزه وجود دارند، صادرات آنها هستند و عربستان سعودي از ابتدا حركتي داشته كه براي خود و ديگران مشكل ساز شده است.

آيت الله رضازاده يادآور شد: كاري كه بخواهند نسبت به شيخ نمر انجام دهند، اشتباه و بر ضد خودشان خواهد شد و مردم آن كشور را نگران خواهد كرد.

آدم كشي براي سعودي ها تازگي ندارد

آيت الله قاضي زاده، از اساتيد درس هاي خارج حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به حكم اعدامي كه آل سعود و حكام آن براي عالم مبارز شيعي اعلام كرده اند، تصريح كرد: آدم كشي براي آنها تازگي ندارد و اين حكومت از اصل و پايه بر اساس كشتار بوجود آمده است.

وي افزود: آنان هم اكنون نيز به همه تروريست ها كمك مي كنند تا مسلمانان را بكشند.

اين استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان با بيان اينكه اين حكومت قانون مدار و دين شناس نيست، ابراز كرد: به طور قطع اين امر كه يك نفر را به خاطر دفاع از ملتش و بيان اين مطلب كه چرا ظلم مي‌كنيد؟ اعدام كنند، نزد تمام علماي عالم محكوم است.

آيت الله قاضي زاده با تاكيد بر اينكه شهادت براي شيخ نِمِر آرزوي اوست و از شهيد شدن ترسي ندارد، گفت: اتفاقا يكي از خوشبختي هاي او همين است كه بدست چنين ستمكاراني به شهادت برسد.

وي تصريح كرد: سعودي ها بايد بداند كه با اعدام شخص «نمر»، ده ها «نمر» پيدا مي شوند و رشد مي كنند يعني سعودي ضرر مي كند نه اينكه به مردم سرزمين حجاز و شيعيان زيان برسد.

اين استاد دروس خارج حوزه علميه معتقد است: خداوند مقدماتي را فراهم مي كند كه دولت سعودي سرنگون شود.

حمله به زن و بچه يمني هنر نيست

آيت الله قاضي زاده در ادامه سخنانش با اشاره به اين كه كشتن مردم بي‌گناه، زن و بچه ها هنر نيست، ابراز كرد: اين كار انساني نيست بلكه وحشي گري و جنايت كارانه است و از نظر افكار عمومي و سازمان هاي بين المللي محكوم مي باشد زيرا جنايت جنگي از اين بالاتر نيست كه روي سر يك بچه بمب بريزند.

وي توضيح داد: آدم كشي در جنگ معني دارد اما اينكه يك دولت اينقدر پليد باشد كه مريض ها و بيماران غير جنگي را بمباران مي كند در حالي كه مجروحين جنگي نيز بايد در امان باشند و حتي اجازه ورود دارو نيز نمي دهد، از نظر انسانيت صحيح نيست و محكوم مي باشد.

اين استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان گفت: تجاوز به يمن به جايي نمي رسد و تنها اين اقدام نشان مي دهد كه آنها بويي از آدميت نبرده اند و وحشي‌گري از اين بالاتر قابل تصور نيست؛ در عين حال يمن پيروز نهايي است.

آيت الله قاضي زاده افزود: سعودي ها كساني هستند از ابتداي حكومت شان مساجد و قبور اهل بيت (ع) را تخريب كردند و از هيچ عمل وحشيانه اي نگذشتند.

وي با تاكيد بر اينكه آنها اشتباه مي‌كنند و همه دنيا اين كار را محكوم مي كند، اظهار كرد: سعودي ها نوكر آمريكا هستند كه مي خواهد بر منطقه مسلط شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha